English

رضوان سلماسی:

سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی باید از اولویت شهرداری باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به ساماندهی کمک‌های مالی و معنوی شهرداری همدان و تقویت آموزش شهروندی، ضرورت در سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی را از اولویت هایی دانست که شهرداری باید برای آن برنامه مدون داشته باشد.

سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی باید از اولویت شهرداری باشد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: متأسفانه شهرداری همدان اعتقادی به داشتن برنامه مدون و مشخص در راستای ساماندهی مشارکت ها و مساعدت‌های امور فرهنگی و اجتماعی ندارد که این مهم در راستای عدالت نیست.

 

سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی، اولویت شهرداری همدان نیست

سلماسی با توجه به اینکه کمک‎های مالی و معنوی شهرداری همدان به حوزه‌های مختلف فرهنگی صورت می‌پذیرد، انتظار می‌رود این نوع اقدامات به صورت ویژه و همراه با آسیب‌شناسی و کارشناسی شده و در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر ساماندهی شوند.

سلماسی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های شهرداری در حوزه اجرای برنامه‎های مختلف فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی است، گفت: به‌رغم پیگیری‌های مکرر شورا، پاسخگویی شهرداری در زمانی نامناسب، بسیاری از برنامه‌ها را مشمول مرور زمان کرده است؛ بطوریکه اثربخشی آنها در اجرا به حداقل می‌رسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر لزوم سیاست‌گذاری فرهنگی با بهره‌گیری از خرد جمعی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تقویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌بایست یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری باشد سیاست‌گذاری در امور فرهنگی و اجتماعی، اولویت شهرداری همدان نیست.

 

آموزش شهروندی و کاهش هزینه

سلماسی معتقد است: بسیاری از هزینه‌های‌ تحمیل شده به شهرداری می‌تواند با آموزش شهروندی و آگاه‌سازی شهروندان به حداقل برسد؛ اما اهتمام جدی شهرداری در این زمینه دیده نمی‌شود.

وی با توجه به اینکه در سال گذشته علی‎رغم صرف مبالغ بسیاری در حوزه آموزش شهروندی شاهد اثرگذاری مورد انتظار در سطح شهر نبوده‌ایم، افزود: هیچگونه ارزیابی از نتایج و خروجی مباحث فرهنگی مدیریت شهری در مقابل هزینه ‎کرد آموزش شهروندی در سطح شهر وجود ندارد.

سلماسی با تأکید بر ضعف شهرداری در حوزه آموزش شهروندی ، گفت: آموزش شهروندی باید با محوریت اثرگذاری بر شهروندان تدوین شود تا در جامعه، خروجی مثبت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای آموزش شهروندی باید در سطح جامعه ملموس و اثرگذار باشد؛ افزود: با توجه به بازتاب کمرنگ عملکرد آموزش شهروندی در حوزه مدیریت شهری همدان، بازنگری اساسی این اقدام، ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه فرهنگ شهروندی و ارتقا آن نیازمند تدوین برنامه‌ها و طرح‎های خلاقانه است، ادامه داد: آموزش شهروندی نباید تنها به چاپ بنر و اقلام فرهنگی و اجرای طرح های مقطعی ختم شود؛ بلکه می‌طلبد نگاه کارشناسی همراه با مشارکت عمومی را جدی‌تر بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه