English

رضوان سلماسی در گفتگو با موج:

مجوزی برای قطع درختان اردوگاه فجر وجود نداشته است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با موج ضمن تشریح فرایند موضوع قطع درختان اردوگاه فجر از اینکه مجوزی برای قطع کردن درختان اردوگاه فجر وجود نداشته است، سخن گفت.

مجوزی برای قطع درختان اردوگاه فجر وجود نداشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار موج در  پاسخ به چند پرسش در مورد قطع شدن درختان اردوگاه فجر  اظهار داشت:

 

فرایند قطع درختان اردوگاه فجر همدان

سوال: در خصوص تناقض هایی که در انتشار اخبار قطع شدن درختان اردوگاه فجر منتشر شد توضیح می فرمایید

پاسخ: با توجه به حساسیتی که شخصاً به حفظ فضای سبز شهری دارم پس از مطلع شدن از قطع درختان در اردوگاه فجر، بازدیدی جهت بررسی موضوع همراه با اعضای کمیسیون  ماده 7 انجام دادیم. 

در بازدید انجام شده قطع درختان محرز بوده اما باید به سوالاتی پاسخ داده می شد. سوالاتی از قبیل تعداد، نوع، سن و زمان قطع درختان اردوگاه فجر.

با توجه به اهمیت سوالات طرح شده برای بنده و اعضای محترم کمیسیون ماده ۷ تصمیم بر تشکیل جلسه ای جهت بررسی موضوع و اعلام نظر نهایی گرفته شد . لازم به ذکر است این باغ مدت زمان طولانی  در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داشته است و این امکان وجود دارد که در سال های گذشته هم  اقدام به قطع درختان صورت گرفته باشد ، لذا کمیسیون نیازمند زمان مناسب برای بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی بود.

علیرغم اعلام نظر اینجانب در رابطه با این موضوع و شرح وضع موجود فضای سبز اردوگاه فجر مبنی بر قطع درختان وهمچنین کاشت نهال های جدید در صحن  شورای اسلامی شهر همدان، به دلیل وجود حساسیتی که در دیگر اعضای محترم شورا نسبت به قطع درختان در خصوص خبر واصله  وجود داشت  قبل از انجام بازدید از سایت مورد نظر ویا اعلام پاسخ نهایی  بر اساس ارائه ی نظر کارشناسی کمیسیون ماده 7 از سوی اینجانب به عنوان نماینده شورا در این کمیسیون، با توجه به شرایط موجود وقت  اقدام به اعلام موضع در برابر این خبر کردند.

انجام بازدید بعدی و اشراف به موضوع در برخی از اعضا تغییر دیدگاه و نظر را به دنبال داشت که پیرو این مسئله شاهد تناقض های مورد سوال بودیم.

 

بازدید از اردوگاه فجر

سوال:ارزیابی شما بعد از بازدید از این محل چگونه است و تشریحتان از دیده هایتان را بفرمایید

پاسخ: در بدو ورود به اردوگاه فجر علیرغم زیاد بودن مساحت باغ، دو قسمت قابل تفکیک در آن به چشم می خورد. در قسمتی از باغ فضایی جدید با کاشت نهال های قابل توجه از نظر تعداد ایجاد شده است که با توجه به نوع فضای احداث شده، تشخیص تعداد درختان قطع شده قابل تمیز نیست.

 سیستم آبیاری این محدوده آبیاری قطره ای و درکاشت درختان اقدامات قابل قبولی صورت پذیرفته است بدین معنی که اصول احیا و ایجاد باغات در این فضا رعایت شده است.

لازم به ذکر است تعدادی از درختان قدیمی و کهن نیز در این فضا حفظ شده اند. در قسمت دیگر باغ هنوز اقدامی جهت گسترش فضای سبز صورت نگرفته است و فضای مذکور فاقد درختان قابل ملاحظه است.

 لیکن در عکس ها و نقشه های هوایی متعلق به سالهای گذشته تعداد قابل توجهی از درختان در این قسمت قابل مشاهده بوده ولی زمان قطع این درختان به دلیل ناکافی بودن مستندات در این بازه زمانی کوتاه مدت بررسی موضوع دقیقا مشخص نیست.

در هر صورت به دلیل عدم اخذ مجوزهای لازم برای قطع درختان در این اردوگاه، تصمیمی که گرفته می شود باید دور از برخوردهای سلیقه ای و کاملاً بر مبنای قوانین و منطق باشد.

 

آخرین اخبار از قطع درختان اردوگاه فجر

سوال: آخرین اخبار در این زمینه پس از جلسات شورا و شهرداری و کمیته امداد چه بوده است؟ تشریح بفرمایید:

پاسخ: با توجه به اینکه از کمیسیون ماده 7 خواسته شد در کوتاهترین بازه ی زمانی نتیجه بررسی ها و تصمیم نهایی اتخاذ شده در کمیسیون ماده 7 اعلام شود؛ کمیسیون در روز سه شنبه مورخ 24/2/98 تشکیل جلسه داد و با توجه به گزارش اعلام شده از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بر مبنای بازدید و بررسی مدیریت و کارشناسان آن سازمان با توجه به مستندات موجود مبنی بر انتقال تنه درختان قطع شده و خاک قابل توجه از اردوگاه، وجود ادوات عمرانی، واکاری و تسطیح زمین، نقشه ها و عکس های هوایی قبل مجموعه، قطع درختان برای اینجانب و کمیسیون ماده 7 محرز گردید. از سوی دیگر به دلیل نداشتن مجوز قطع درختان اردوگاه فجر، تصمیم کمیسیون  بر آن شد که موضوع به مراجع ذیصلاح جهت تصمیم گیری و برخورد ارجاع شود.

اینجانب نیز به عنوان عضو شورای اسلامی همدان و عضو کمیسیون ماده 7 نظر و موضع گیری خود را مطابق با نظر کمیسیون ماده 7 اعلام کرده لیکن لازم به ذکر است شورای اسلامی شهر شرح ما وقع  را اعلام  اما به صورت روشن در خصوص چگونگی تصمیم گیری در این رابطه اظهار نظری ارائه نداده است.

 

قطع درختان اردوگاه فجر بدون مجوز صورت گرفته است

سوال: آیا قطع درختان دارای مجوز بوده است؟

پاسخ: با توجه به نظر کارشناسی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خصوص قطع شدن درختان اردوگاه فجر و مستندات ارائه شده توسط آن سازمان و بررسی های صورت گرفته توسط کمیسیون ماده7 و اینجانب به عنوان نماینده شورا در آن کمیسیون، قطع درختان بدون مجوز انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه