English

رضوان سلماسی در گفتگوی اختصاصی با موج تاکید کرد:

توجه ویژه به ورزش بانوان در محلات/ورود کمیسیون فرهنگی به شهر دوستدار کودک

رضوان سلماسی در گفتگوی اختصاصی با موج ضمن اشاره به شورای اجتماعی محلات، تولید محتوا در آموزش های شهروندی، ورود کمیسیون به شهر دوستدار کودک و فرهنگسرای کسب و کار بر توجه ویژه به ورزش بانوان در محلات تاکید کرد.

توجه ویژه به ورزش بانوان در محلات/ورود کمیسیون فرهنگی به شهر دوستدار کودک

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی ، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگوی اختصاصی با موج ضمن تاکید بر نقش شورای اجتماعی محلات و توجه ویژه به ورزش بانوان در محلات اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا برنامه هایش را بر اساس سیاست‌های اساس‌نامه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و همینطور سیاست‌هایی که در کمیسیون براساس شرایط حاکم و وضعیت فعلی شهر شکل پیدا کرده است، دنبال می کند.

رضوان سلماسی افزود: با توجه به موضوع مذکور از شهرداری انتظار می رود که برنامه های خود را در رسیدن به این مطلوب، تقویت و پیاده سازی کند.

 

شورای اجتماعی محلات، گامی بسیار ارزشمند در مشارکت مردمی

وی در خصوص شورای اجتماعی محلات که  گامی بسیار مهم و ارزشمند در مشارکت حداکثری و ملموس شهروندان در امور شهری مرتبط است، بیان کرد: در این راستا چهار محله کوثر، محمدیه، جولان و شهرک مدرس به صورت پایلوت بر اساس شاخص هایی انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: در حال حاضر شورای اجتماعی محلات مسیر آزمایشی خود را طی می کند و طی این مدت به صورتی مادام مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

سلماسی هدف از این پایش را شناسایی چگونگی فرآیند شکل یافته و فضای ایجاد شده در بین شهروندان عنوان کرد و افزود:

تحقق این امر زمینه مشارکت مردم را بیش از پیش در امور مرتبط به محله و شهر خود فراهم می کند و با تحلیل این امر در محلات مذکور، میزان پیشرفت برنامه و ارتباطی که با مردم و نیازهای آن‌ها ایجاد کرده است، ارزیابی می‌شود.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: شورای اجتماعی محلات در جریان کاری مطلوب و با روندی مناسب در جریان است.

 

توجه ویژه به ورزش بانوان در محلات

سلماسی با بیان اینکه بایستی مقدمات مرتبط به  جشنواره شهروند برگزیده به جهت برگزاری در روز همدان در سال جدید مهیا شود گفت: برنامه ریزی های لازم و سرعت بخشیدن  به جهت ارتباط با مردم، شناسایی، اطلاع رسانی، ثبت نام ها و سایر امور مرتبط به این موضوع از مواردی است که باید لحاظ شود

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به آغاز سال و پیگیری کمیسیون ورزشی محلات افزود: در ورزش محلات توجه  و تقویت موضوعاتی همچون افزایش زیرساخت های ورزشی در سطح شهر مورد تاکید است و به جهت تحقق این امر جلساتی برگزار شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: طی جلساتی که در ارتباط با ورزش محلات و تسهیل امور مربوط برگزار شده است، مقرر شد مناطق شهرداری تعدادی زمین ورزشی در سال 98 به جهت فعالیت رشته های مختلف ورزش محلات  شناسایی و فرایند اجرا و تبدیل آن به زمین ورزشی را انجام دهند.

همینطور مقرر شد زمین های نیمه کاره سال گذشته تکمیل و تا خرداد ماه  امسال به بهره برداری برسند.

رضوان سلماسی برنامه ریزی به جهت گسترش ورزش محلات و به طور خاص  در بخش ورزش بانوان در محلات را با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان را از برنامه های کمیسیون عنوان کرد و افزود:

سازمان باید برنامه ریزی‌های لازم را در این خصوص صورت دهد و تاکید ها و اقدامات لازم انجام شود و در بخش ورزش پرسنل ، بانوان از توجهی ویژه برخوردار شوند.

 

تولید محتوا در آموزش های شهروندی 

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی بایستی در پیگیری و اجرای برنامه های فرهنگی سال 98 توجهی ویژه داشته باشد.

وی در ادامه این گفتگو افزود: پیگیری روند شورای اجتماعی محلات و اجرایی شدن برنا مه های فرهنگی هنری در سطح مناطق از سوی سازمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این گفتگو مطرح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قطعا بایستی برای تابستان 98 برنامه ریزی ویژه داشته  باشد تا برنامه هایش ازسوی مردم با اقبال روبرو شود.

سلماسی اظهار داشت: سازمان باید در حوزه گردشگری برنامه مرتبط و کارا در جذب توریست ارائه کند.

وی در خصوص مباحث مرتبط به آموزش های شهروندی نیز عنوان کرد: این مقوله به صورت ویژه مورد توجه است و در این حوزه چند اولویت وجود دارد که از نیازها و اولویت های  شهرداری نیز محسوب می شود.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ابراز کرد: در زمینه آموزش شهروندی و تولید محتوا باید با نهایت دقت صورت گیرد و آموزش‌ها  به صورت گسترده و یکپارچه  از کانال های متفاوت از جمله از طریق شورای اجتماعی محلات در بین شهروندان اتفاق افتد.

نگاه ما به شورای اجتماعی محلات به سمت آموزش شهروندی است و برنامه های محله محورباید  برای افراد ساکن در یک محله در قالب شورای اجتماعی محلات شکل بگیرد.

 

ورود کمیسیون به شهر دوستدار کودک

سلماسی در خصوص اقدامی دیگر که از سوی کمیسیون صورت گرفته است گفت: کمیسیون در موضوع شهر دوستدار کودک هم ورود پیدا کرده است و در این حوزه  شهرداری ها موظف هستند در برنامه هایشان نواقص مربوط به شهر دوستدار کودک را هم پیگیری و در پروژها لحاظ کنند.

وی مطرح کرد: در کمیسیون فرهنگی اجتماعی از مشارکت سازمان های مردم نهاد و همینطور فعالان اجتماعی استقبال کرده ونگاهی ویژه بر این ارتباط حاکم است و همواره مشارکت و همیاری آن ها در حوزه های فرهنگی اجتماعی شهر موثر بوده است.

 

فرهنگسرای کسب و کار

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از اقدامات مرتبط به فرهنگسرای کسب وکار و دیگر فرهنگسراها  وجلساتی که در این زمینه برگزار شد، یاد کرد و گفت: در ارزیابی پروژهای شهری بر مباحث مربوط به پیوست های اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و مسائل مختلف تاکید شده است و بایستی در تمامی  پروژه ها لحاظ شده باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در بودجه مقرر قید کرده ایم که درصدی از پروژه ها ی بزرگ شهرداری با نظر کمیته ای که در شهر داری تشکیل می شود ( کمیته شورای راهبردی در پیوست نگاری) انتخاب شود و حتما برای سال آتی برای آن پیوست نگاری صورت گیرد.

سلماسی تاکید کرد: برنامه سه شنبه های بدون خودو از سوی سازمان های متولی در شهرداری مانند سازمان فرهنگی اجتماعی ، ترافیک و حمل و نقل  تا مرحله اجرا بایستی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: انتظار کمیسیون از شهرداری این است که برای تمام برنامه هایی که موظف به انجام است برنامه ای با زمان بندی مشخص اعلام کند و بر اساس آن میزان پیشرفت کارها بررسی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی