English

رضوان سلماسی در نگاه به جشنواره شهروندان برگزیده همدان مطرح کرد:

شناسایی الگوی مناسب شهروندی

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره شهروندان برگزیده همدان از اهداف جشنواره و تاثیر آن در شناسایی الگوی مناسب شهروندی و معرفی به سایر شهروندان، سخن گفت.

شناسایی الگوی مناسب شهروندی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره شهروندان برگزیده و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان در ویژه برنامه تلوزیونی در این خصوص گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده همدان در دومین سال پیاپی پس از وقفه ۱۱ ساله هستیم.

 

الگوی مناسب شهروندی

نگاه ویژه ما بر این اساس است تا شهروندان همدانی را بر اساس احساس مسئولیت، حس تعلق به شهر و مشارکت در امور مدیریت شهری، به عنوان الگوی مناسب شهروندی، شناسایی و به سایر شهروندان خوب شهر همدان معرفی کنیم.

سلماسی افزود: شهروندان برگزیده به عنوان سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و انسانی شهر در حوزه مدیریت شهری به چالش دعوت می‌شوند تا مشارکت مردم با مدیریت شهری و کمک گرفتن از همین شهروندان مسئولیت‌پذیر در راستای تعامل دوسویه و افزایش اعتماد موجود به مدیریت شهری را شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: برگزاری جشنواره در سال گذشته به خوبی اجرا شد، هرچند در هر اجرایی، نکات مثبت و منفی وجود دارد؛ اما قاعدتاً نقاط قوت این امر بیشتر نمایان بود و معتقدیم امسال باید با قوت بیشتری به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با بیان اینکه با توجه به شاخص‌های ٩گانه شهروندان برگزیده سال ٩٨، دیدگاه‌های متفاوت و کاربردی‌تری در حوزه مدیریت شهری دیده شده است؛ گفت: یکی از این نگاه‌ها، مشارکت اجتماعی و عموماً داوطلبانه و مستمر شهروندان است که انتظار می‌رود این امر در سطح شهر تقویت شود.

 

منافع مردم را در اولویت قرار دهیم

سلماسی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌های شهروندان برگزیده، تأکید داریم شهروندی که در حوزه کاری و مراتب علمی خود شاخص و برگزیده باشد؛ کافی نیست و در اصل شهروندانی که در زندگی اجتماعی، تعاملات و منفعت شهر و شهروندان را در رأس امور قرار داده‌اند؛ مدنظر کمیته علمی داوری جشنواره شهروندان برگزیده خواهد بود.

وی عنوان کرد: افزایش تعاملات اجتماعی در حوزه محیط زیست، نهادهای غیردولتی، اهدای خون و حضور داوطلبانه همراه با خلوص نیت در حوادث سیل اخیر و...؛ یکی از عناوین شاخص‌های ۹ گانه مورد تأکید مدیریت شهری است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره شهروندان برگزیده مطرح کرد: مدیریت شهری با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به دنبال آموزش حقوق و وظایف شهروندی است تا در کنار هم، فضای مطلوب‌تری را در شهر داشته باشیم.

سلماسی گفت: بر این نظریم تا همراه با برنامه‌ریزی‌های دقیق، آموزش شهروندی در سطح شهر نهادینه شود که در این بخش، شوراهای اجتماعی محلات ۷۶ گانه را شکل خواهیم داد تا از مشارکت مردم ساکن در محله به صورت داوطلبانه بهره‌مند شویم؛ از این رو در این شوراهای داخلی، نیازهای واقعی مردم بر اساس اولویت‌های آنها احصا خواهد شد که همراه با نظرات کارشناسانه در کنار مدیریت شهری، تأمین شوند و در نتیجه ضمن افزایش اعتماد به مدیریت شهری، آموزش از طریق مردم برای مردم را شاهد خواهیم بود.

 لازم به توضیح است؛ شهروندان گرامی برای ثبت‌نام در «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» سال ٩٨ از تاریخ ١۶ خرداد تا ٢٠ تیرماه امسال فرصت دارند تا به وبسایت www.TCF.hamedan.ir مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر