English

گرزین در جلسه شورای مدیران مخابرات منطقه همدان مطرح کرد:

نقش مشارکت کارکنان سازمان در بهبود بهره وری

مدیر مخابرات منطقه همدان در جلسه شورای مدیران مخابرات منطقه همدان ضمن اشاره به مدیریت مشارکتی و بهره گیری از توان نهفته کارکنان در بهبود عملکرد سازمان، از نقش مشارکت کارکنان سازمان در بهبود بهره وری سخن گفت.

نقش مشارکت کارکنان سازمان در بهبود بهره وری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، گرزین، مدیر مخابرات منطقه همدان در جلسه شورای مدیران مخابرات منطقه همدان ضمن اشاره به نقش مدیریت مشارکتی در بهبود بهره وری اظهار داشتعملکرد عبارت است از مجموع رفتارهایی که افراد در ارتباط با شغل از خود نشان می دهند(مورهد و گریفین)، در تعریف دیگری عملکرد عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است(کاسیکو)

نقش مشارکت کارکنان سازمان در بهبود بهره وری

گرزین با بیان اینکه افراد یک سازمان باید در عملکرد خود از همفکری و مشارکت بهره جویند، گفت: همفکری عاملی بسیارمهم در بهره وری سازمان است و اهمیت این امر تا حدی است که در قرآن کریم نیز سوره ای با این نام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بستر سازی جهت مشارکت کارکنان سازمان یکی از راه های مهم بروز خلاقیت است، بیان کرد:

مقصود از مشارکت کارکنان ، انواع روش ها و فعالیت هایی است که زمینه مشارکت اعضاء در آن انجام می گیرد و این موضوع نشان از تعهد افراد به سازمان دارد.

مدیر مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه پایه و اساس این اندیشه بر این منطق است که کارکنان در فرایند تصمیماتی که بر سرنوشت آن ها اثر می گذارد باید مشارکت کنند، مطرح کرد: مدیران هر دو هفته یکبار با افراد زیر مجموعه خود تشکیل جلسه رسمی بدهند و از مشارکت آن ها استفاده کرده و اندیشه وآراء و قدرت تفکرهمکاران خود را مورد توجه قرار دهند.

گرزین در ادامه افزود: در نهایت این اتفاق باعث افزایش بازدهی، تولید و بهره وری در سازمان خواهد شد.

 

بهره از تجربیات کارکنان در سازمان

وی با اشاره به اینکه در جلب  مشارکت کارمندان در فعالیت های سازمان، باید به نظریات و اندیشه ها امکان بروز داده شود، عنوان کرد: مشارکت کارکنان سازمان که بر فریضه های ارزشی ، علمی، و شواهد تجربی استوار است، بسیار ارزشمند است.

مدیر مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه هر گونه بهبود و پیشرفت در سازمان توسط نیروی انسانی صورت می گیرد، افزود: توان فکری و اندیشه کارکنان در سازمان نهفته است و هر سازمان و مدیری که بتواند از این سرمایه نهفته استفاده بیشتری کند به همان اندازه امکان رشد و توسعه مسیر خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه همدان تاکید کرد: مشارکت راه کاری است که به کارکنان اجازه داده می شود به جای اینکه همیشه مدیریت و رهبری شوند از توانائی های خود بهره گیرند، فکر کنند قوه خلاقیت خود را به کار اندازند و در تصمیم گیری و مشارکت دخالت داشته باشند.

گرزین در پایان با تاکید بر اینکه کارکنان از استفاده از کاغذ در ادار دوری کنند و از شبکه بهره گیرند، تصریح کرد: مدیریت مشارکتی باعث می شود کارکنان بی انگیزه و نظاره گر به کارهای گروهی کشیده شوند و احساس مسئولیت نمایند. این شیوه باعث ارتقای میزان بهره وری در سازمان ابتکار ، افزایش تحرک،  اجتناب از جزئی نگری و تصمیم گیری جمعی و.... است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه