English

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس:

هرمزگان از عدم تعادل در رنج است/برخی از تصمیمات در کشور احساس تبعیض را القاء می کند

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس گفت: برخی از تصمیمات در کشور احساس تبعیض را به جامعه القاء می کند، مانند بحث تردد خودرو در مناطق آزاد که در هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم از این تصمیم بی بهره ماندند.

هرمزگان از عدم تعادل در رنج است/برخی از تصمیمات در کشور احساس تبعیض را القاء می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد آشوری تازیانی در شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور، با اشاره به اینکه با پشتوانه دولت یازدهم و دوازدهم به نکات خوبی دست یافتیم اما استان هرمزگان با تمامی تلاش ها از عدم تعادل رنج می برد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چشم امید مردم به سفرهای رئیس جمهور و پرکردن خلاهای بودجه ای است و با نویدی که رئیس جمهور در سخنرانی خود در بندرلنگه داشت، امیدوارم توسعه شتاب بیشتری بگیرد.

وی گفت: یکی از نکات مورد تأکید رئیس جمهور تقویت احساس عدالت در کشور بوده است اما برخی تصمیمات به نوعی این موضوع را نفی می کند، مانند بحث تردد خودرو در مناطق آزاد که در هرمزگان و مناطق ازاد کیش و قشم از این تصمیم بی بهره ماندند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات استان عدم اشغال پایدار است، اضافه کرد: انتظار داریم که اعتبارات استان افزایش یابد تا انتظار جوانان جویای کار در هرمزگان نیز تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص پنجاه درصد ظرفیت اشتغال بنگاه های اقتصادی استان به نیروهای بومی نیاز به تأکید شما برای افزایش انگیزه جوانان هرمزگان دارد، اضافه کرد: توسعه زیرساخت ها به ویژه مسیرهای ارتباطی در هرمزگان نیز ضرورت دارد.

آشوری تازیانی بیان کرد: دکتر روحانی چندین سفر به هرمزگان داشته است و ذکر خاطرات تان از سال 57 تاکنون در هرمزگان ضرورت توجه بیشتر به آن را می طلبد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توجه به حوزه درمانی استان به ویژه بندرعباس و میناب و تمرکز بر اتمام ساخت بیمارستان مادر و کودک بندرعباس نیز خواسته مردم هرمزگان از رئیس جمهور است، اضافه کرد: دغدغه معیشت مرزنشیان نیز نیازمند توجه دولت است، دولت باید با نگاه توسعه گرایانه به این موضوع نگاه کند و اگر معیشت مرزنشینان تقویت شود حتی نیاز به نیروهای نظامی نیست و این مردم ثابت کرده اند در طول این چهل سال همواره مقابل بیگانگان ایستادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه در موضوع مصوبه انتزاع بخشی از پارسیان نیز باید از رئیس جمهور تقدیر کرد که نگذاشت این مصوبه عملی شود، تصریح کرد: از نوع نگاه امنیت ملی نیز مسئولان یار و یاور مردم بودند و امروز وقت این مسائل نیست که اعتماد مردم را سلب کرده و مردم را آزرده خاطر کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یادمان نرفته که وزرای اسبق امور خارجه آمریکا می خواستند تحریم بنزین را چون پتکی بر سر ما بکوبند، اظهار کرد: اما امروز شاهد هستیم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس دستاورد بزرگی است که ایجاد شد و تمامی نقشه های استکبار را خنثی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه