English

رئیس مرکز ناباروری استان یزد:

استان یزد به قطب درمان ناباروری کشور تبدیل شده است

عباس افلاطونیان افزود:اولین فرزند آی وی اف دنیا 40 سال پیش در انگلستان به دنیا آمد،12 سال بعد این اتفاق در استان یزد رقم خورد. اولین مرکز ناباروری کشور در استان یزد ایجاد شد و تاکنون توانسته است 80 مرکز دیگر را در کشور تاسیس کند و ما از مسئولین گله‌مند هستیم که چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند تا بخش‌های خصوصی از این موضوع سواستفاده نکنند.

استان یزد به قطب درمان ناباروری کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس افلاطونیان در نشست خبری که به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اولین فرزند آی وی اف دنیا 40 سال پیش در انگلستان به دنیا آمد اضهار داشت: 12 سال بعد این اتفاق در استان یزد رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه این دستاورد پزشکی به عنوان نخستین طرح تحقیقاتی پس از انقلاب اسلامی ایران بوده گفت: اولین مرکز ناباروری کشور در استان یزد ایجاد شد و تاکنون توانسته است 80 مرکز دیگر را در کشور تاسیس کند و ما از مسئولین گله‌مند هستیم که چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنند تا بخش‌های خصوصی از این موضوع سواستفاده نکنند.

رئیس پژوهشکده طب تولید مثل یزد با بیان اینکه 16 سال به دنبال تاسیس یک رشته پزشکی در این بخش بوده‌ایم افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد و مشکلاتی که پیش‌رو داشتیم توانستیم رشته بیولوژی تولید مثل را در نظام پزشکی پایه‌گذاری کنیم.

افلاطونیان افزود: دوره‌های آموزشی در این حوزه تعریف شده که یکی از این دوره‌های فلوشیپ ناباروری بود که نخستین دوره در سال 76 برگزار شد و تا‌کنون بیش از 36 نفر فارغ‌التحصیل در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به سه هدف درمان، پژوهش و درمان این مرکز عنوان کرد: در سال‌های ابتدایی که این مرکز تاسیس شد بسیار مراجعه کننده داشتیم و به همین دلیل مجبور به گسترش این مراکز در سطح کشور شدیم.

افلاطونیان علم آی وی اف را شروع راهی برای پیشرفت در زمینه ناباروری در کشور دانست و گفت: انجماد جنین یکی دیگر از علم‌هایی است که در این مرکز دنبال شده است و امروزه این عمل انجام می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب جنسیت جنین عنوان کرد: این کار به هیچ وجه اخلاقی نیست و ما این کار را در این مرکز انجام نمی‌دهیم و با بیماران خود صحبت می‌کنیم و آنها را متقاعد می‌کنیم که پسر یا دختر هیچ فرقی با هم ندارد ولی متاسفانه برخی از این مراکز این کار غیر اخلاقی را انجام می‌دهند.

افلاطونیان با اشاره به طرح حمایت از زوج‌های نابارور اظهار داشت: طرحی در زمان وزیر بهداشت قبل به مجلس شورای اسلامی رفت و تصویب شد و مبلغی برای کمک به درمان زوج‌های نابارور در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار نوزاد در این مکان به دنیا آمده است خاطرنشان کرد: به دنبال گسترش این مکان هستیم و زمینی را در بیمارستان شهید صدوقی یزد در نظر گرفته‌ایم که به دلیل منابع مالی ساخت این پروژه به تاخیر افتاده است.

رئیس پژوهشکده طب تولید مثل یزد با بیان اینکه 90 درصد از مراجعه کنندگان به این مرکز غیر بومی هستند و یزد قطب ناباروری کشور محسوب می‌شود گفت: بیشترین مراجعه کنندگان از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند و الان از کشورهای‌ هم‌جوار  هم مراجعه کننده داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه