English

در دهه فجر امسال صورت می گیرد؛

بهره برداری از پروژه های میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از افتتاح و بهره برداری ۵۰ پروژه در این حوزه به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

بهره برداری از پروژه های میراث فرهنگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: به یمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۰ پروژه در این حوزه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه، ایام دهه فجر مهم‌ترین مقوله انقلابی و میراث ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است، افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری شامل ۲۸ طرح گردشگری ازجمله  ۳ هتل، ۳ مجتمع اقامتی و پذیرایی، ۲ مهمانمذیر، ۱۰ مجموعه بین راهی و سفره خانه سنتی، ۳ مجموعه بومگردی و ۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۱۴ کارگاه صنایع دستی، ۸ طرح مرمتی درحوزه میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: حجم سرمایه گذاری پروژه‌ها در بخش خصوصی ۹۸۹ هزار میلیون ریال و پروژه‌های بخش دولتی ۲۴ هزار میلیون ریال است.

شهرود امیرانتخابی حمایت از کالای ایرانی را سرفصل تمامی فعالیت‌های میراث فرهنگی گیلان در سال‌های اخیر دانست وافزود: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۹۱۸ نفر در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی در ادامه  تصریح کرد :حمایت از هنرمندان صنایع دستی از طریق آموزش نیروی انسانی، صدور کارت شناسایی و پروانه تولید انفرادی، مشاوره برای ایجاد اشتغال و راه اندازی شبکه توزیع و نیز اعطای مبلغی  به میزان  ۱۷۶ هزار میلیون ریال تسهیلات  بخشی از فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه