English

فرماندار میبد:

مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در پروژه های عمرانی/۱۹ پروژه در دهه فجر بهره برداری می شود

فرماندار میبد در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان میبد پرداخت و اظهار داشت: میبد بعد از یزد پرجمعیت ترین شهر یزد است و 35 درصد کاشی کشور در این شهرستان تولید می شود و برای 15 هزار نفر به غیر از بومی ها اشتغالزایی کرده است.

مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در پروژه های عمرانی/19 پروژه در دهه فجر بهره برداری می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسین فلاح در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان میبد پرداخت و اظهار داشت: میبد بعد از یزد پر جمعیت ترین شهر یزد است و 35 درصد کاشی کشور در این شهرستان تولید می شود و برای 15 هزار نفر به غیر از بومی ها اشتغالزایی کرده است.

فرماندار میبد با اشاره به لزوم توجه بخش خصوصی در احداث و بهره برداری از پروژه های عمرانی گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه مشارکت چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان میبد از شهرهای مهاجر پذیر است ادامه داد: یکی از آسیب های استان یزد و میبد این است که در بعد اشتغال برای کارگر ساده مشکلی نداریم اما آسیب هایی در اشتغال برای نیروی تحصیلکرده داریم.

فلاح با اشاره به تدوین سند چشم انداز و افق 5 ساله برای شهرستان اضافه کرد: بر اساس این افق باید سالانه 11 مدرسه احداث می شد که با کمک خیران در مواردی سالانه 12 مدرسه ساخته شد و این نشان از اعتماد خیران است که چندین میلیارد پول خود را در این راه صرف می کنند.

وی با بیان اینکه توسعه الزاما برخی چیزها را به همراه دارد افزود: در دهه فجر نیز 103 میلیارد اعتبارات عمرانی داریم و با سرمایه گذاری 170 میلیاردی بخش خصوصی پروژه هایی تعریف شده است و ان شاالله 19 پروژه در دهه فجر بهره برداری می شود.

فرماندار شهرستان تفت با بیان اینکه هرسال با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان اولویت های میبد را مشخص می کنیم گفت: امسال سال ورزش برای شهرستان است و اغلب پروژه های ما ورزشی هستند که با مشارکت مردم بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی نیز 4 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است افزود: به شدت به دنبال ثبت جهانی شهر میبد پس از ثبت زیلو هستیم و زحمات زیادی در این مسیر کشیده شده است.

فلاح در خصوص فعالیت های گردشگری انجام شده در این شهرستان نیز ادامه داد: میبد شهر تاریخی است و آثار بکر و دست نخورده ای دارد و داشته هایی داریم که باید به آن توجه خاصی شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی اماکن تاریخی به پایگاهی برای معتادان تبدیل شده بود و وضعیت وحشتناکی داشت اظهار داشت: با اعتباراتی که برای بهسازی و مرمت بناها گذاشته شد نتایج مطلوبی به دست آمد و مشارکتی که مردم داشتند بسیاری از نقاط پاکسازی و بازسازی شد.

فرماندار شهرستان میبد، این شهرستان را شهر آسیاب ها برشمرد و اضافه کرد: 5 آسیاب قدیمی و تاریخی از دل خاک بیرون آمد و بوم گردی هایی نیز ایجاد شد که پذیرای تورهای گردشگری از کشورهای مختلف است.

وی گردشگری را فرصت و سرمایه ای دانست که در استان و شهرستان به طور مطلوب مورد استفاده قرار نگرفته و گفت: متاسفانه فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم اما با مشارکت مردم و طرح هایی که در نظر گرفته شده می توان از این سرمایه و فرصت استفاده مطلوب را برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه