English

فرماندارتفت:

خشکسالی ها موجب افزایش مهاجرت شده است

فرماندار شهرستان تفت در بخشی از سخنان خود تعداد پروژه های شهرستان تفت در دهه فجر ار 122 پروژه عمرانی با اشتغالزایی 146 نفر برشمرد و گفت: نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی، کشتارگاه و بسته بندی صنایع غذایی، تکمیل پروژه راهسازی و معابر شهری از جمله این پروژه ها هستند.

خشکسالی ها موجب افزایش مهاجرت شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد محامدی در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت  شهرستان تفت پرداخت و اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در شهرستان تفت بالای 80 درصد است و 32 مرکز مخابراتی در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند و 250 روستای این شهرستان از شبکه ارتباطات سیار بهره مند هستند.

وی با ارزیابی مثبت از شبکه آب شهرستان تفت و شبکه فاضلاب ادامه داد: در حال حاضر 4 مخزن آب در شهرستان تفت داریم اما مشکل آب در این شهرستان جدی است و 225 روستا در این شهرستان آبرسانی سیار می شود که توان شهرستان را گرفته است.

فرماندار تفت همچنین با اشاره به دو شهرک صنعتی از وجود 118 هزار واحد صنفی خبر داد و گفت: در حوزه کشاورزی نیز با توجه به کمبود آبی که داریم فعال هستیم و از روش های نوین آبیاری و کم فشار به همت جهاد کشاورزی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه خشکسالی ها باعث مهاجرت شده و جمعیت روستایی و شهرستان تفت را کاهش داده است که به دلیل بیکاری و مسائل اجتماعی و زندگی دشوار جمعیت مهاجر از شهرستان به شهر یزد زیاد شده است.

محامدی با بیان اینکه علی رغم این مشکلات در حوزه های مختلف رشد و پیشرفت حاصل شده است اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی و مدارس نیز اقدامات خوبی شده و سه دانشگاه با ظرفیت بیش از 3 هزار دانشجو و 113 مدرسه در این شهرستان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه رشد بهداشت و درمان نیز چشمگیر بوده و در حال حاضر 2 بیمارستان فعال است ادامه داد: 220 تخت بیمارستانی پذیرای مراجعان در حوزه بهداشت و درمان است و از مرکز استان نیز بیمارانی به این 2 بیمارستان مراجعه دارند.

فرماندار شهرستان تفت در بخشی از سخنان خود تعداد پروژه های شهرستان تفت در دهه فجر ار 122 پروژه عمرانی با اشتغالزایی 146 نفر برشمرد و گفت: نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی ، کشتارگاه و بسته بندی صنایع غذایی، تکمیل پروژه راهسازی و معابر شهری از جمله این پروژه ها هستند.

وی از پروژه های ورزشی این شهرستان را افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای ده بالا برشمرد و افزود: چند سالن ورزشی و چند زمین چمن مصنوعی نیز در دست ساخت است که به دلیل افزایش قیمت ها ممکن است در دهه فجر بهره برداری نشود.

فرماندار تفت همچنین از اجرای برنامه های متعددی در شهرستان در این ایام خبر داد و عنوان کرد: 466 برنامه تدارک دیده شده است که در حوزه های مختلف خواهد بود.

محامدی بیان داشت: در حوزه های فرهنگی و هنری به ویژه برای روستائیان در این شهرستان برنامه های بومی و محلی دیده شده که در طول دهه مبارک فجر با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه