English

دادستان کرمانشاه در پاسخ به موج؛

جرائم در کرمانشاه ۴ درصد کاهش داشته است/ بزرگ‌ترین عامل بروز جرم، عدم مهارت در کنترل هیجانات است

محمدحسین صادقی گفت: در مقایسه با سال گذشته جرائم در کرمانشاه 4 درصد کاهش داشته و این در حالی است که بزرگ‌ترین عامل بروز جرم، عدم مهارت در کنترل هیجانات محسوب می شود.

جرائم در کرمانشاه 4 درصد کاهش داشته است/ بزرگ‌ترین عامل بروز جرم، عدم مهارت در کنترل هیجانات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان کرمانشاه ضمن اعلام خبر کاهش 4 درصدی جرائم در کرمانشاه، ابراز داشت: حاصل این میزان کاهش جرائم در کرمانشاه، کم شدن 35 درصدی تعداد پرونده‌های ورودی به دادسرای استان شده است.

محمدحسین صادقی طی گفتگویی به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به ورود 76 هزار پرونده به دادسراهای کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: از این تعداد پرونده 30 هزار فقره آن مربوط به دادسرای مرکزی است که این روند نزولی به‌نوبه خود تأثیر بسزایی در کیفی سازی دادگاه‌های استان دارد.

وی بابیان این مطلب که در سال گذشته آمار جرائم کشور رشدی یک تا 9 درصدی داشته است، افزود: این در حالی است که کرمانشاه تنها استانی در کشور بود که جرائم در آن نه‌تنها رشدی نداشته، بلکه 4 درصد کاهش داشته است.

دادستان کرمانشاه

سرقت در رأس جرائم کرمانشاه

صادقی سرقت را در رأس جرائم کرمانشاه عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی در میان سرقت‌های کرمانشاه، سرقت خودرو، وسایل داخل خودرو و قطعات خودرو است که شیوع این معضل می‌طلبد که فرهنگ‌سازی در میان مردم استان شکل گیرد تا با انجام اقداماتی همچون افزایش ایمنی اموال، مراقبت و عدم افشای جزئیات اموال زمینه و فرصت بروز جرائم را برای سارقان فراهم نکنند.

وی همچنین ضرب‌وجرح را دومین جرم در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 15 هزار نفر در کرمانشاه با ادعای ضرب‌وجرح عمدی از طرف دادسرا به پزشکی قانونی ارجاع شدند و از این مهم نیز نباید غافل شد که حدود 40 درصد از مجرمینی که مجازات در مورد آن‌ها اعمال می‌شود اصلاح‌پذیر نیستند و اثرات تنبیهی مجازات در مورد آن‌ها اثرگذار نخواهد بود.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: علل اصلی وجود این آمار نگران‌کننده در شیوع جرائم در کرمانشاه، ضعف مهارت گفتمانی و عدم مهارت کنترل هیجان است، لذا باید در تقویت مهارت‌های گفتاری خود و فرزندانمان تلاش کنیم و عزت‌نفس را تقویت و توانایی شنیدن انتقاد و قدرت نه گفتن را از پایه به فرزندان خود بیاموزیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه