English

آیت الله فلاحتی؛

قضاوت از دشوارترین امور است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هفته قوه قضائیه و تبریک این ایام به کارکنان و فعالین حوزه قضائی، خاطرنشان کرد: قضاوت از دشوارترین امور است و ورود در عرصه قضا در دین مبین اسلام بسیار مذمت شده است

قضاوت از دشوارترین امور است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در همایش بزرگداشت شهدای 7 تیر،  با تبیین نقش شهید بهشتی در روند شکل گیری قضای اسلامی، گفت: نهادینه شدن عدالت در محاکم قضایی نظام اسلامی محصول معماری شهید بهشتی در حوزه قضای اسلامی بود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز در بسیاری از کشورهای جهان روند احقاق حقوق عامه در بستر پاسداشت عدالت اجرا نمی شود اضافه کرد: اعتماد به دستگاه قضا و احساس مسئولیت مجموعه دست اندرکاران امر قضاوت به بازستانی حق، از جمله عواملی است که اتکاء مردم را به محاکم قضایی بیشتر می کند.

شهید بهشتی به مثابه ابراهیم دوران بود

فلاحتی با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) در خصوص شهید بهشتی که فرمودند؛ «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما» گفت: شهید بهشتی به مثابه ابراهیم دوران بود.

وی با بیان این‌که انقلاب و هر نهضت الهی برای حفظ آرمان‌های خود متحمل سختی‌ها و هزینه بالایی می‌شود، ادامه داد: کسانی در این مسیر سعادتمند و موفق هستند که صراط مستقیم و رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب را به خوبی بشناسند.

ورود در عرصه قضا در دین مبین اسلام بسیار مذمت شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هفته قوه قضائیه و تبریک این ایام به کارکنان و فعالین حوزه قضائی، خاطرنشان کرد: قضاوت از دشوارترین امور است و ورود در عرصه قضا در دین مبین اسلام بسیار مذمت شده است.

فلاحتی شناخت کامل از پرونده‌ها، هوشمندی در برابر پرونده‌ها، قضاوت عادلانه و قاطعیت را از خواسته های مردم از دستگاه قضائی دانست و گفت: این موارد باید مورد توجه فعالین حوزه دستگاه قضائی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش مسئولان را به تاسی هر چه بیشتر از سیره و منش شهید بهشتی فراخواند و افزود: اعتلای جامعه اسلامی و زمینه سازی برای صدور ارزش های انسانی انقلاب، تنها با الگو سازی در جهت حمایت از مظلوم و مبارزه با زیاده خواهان مستکبر مهیا می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه