English

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

داشتن تابستانی بدون خاموشی نیازمند همکاری شهروندان می باشد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سمینار آموزشی «کمترین خاموشی با همراهی مردم و مسئولین» بر لزوم همکاری جدی مشترکین تعرفه های مختلف برای گذر از تابستانی بدون خاموشی تأکید کرد.

 داشتن تابستانی بدون خاموشی نیازمند همکاری شهروندان می باشد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج کردستان؛ هیوا لهونیان گفت: برای داشتن تابستانی بدون خاموشی نیازمند همکاری شهروندان هستیم.

وی افزود:با توجه به کمبود بارش در سال جاری و کاهش ذخیره آب پشت سدها،  امکان تولید برق از نیروگاه های برق آبی در کشور وجود ندارد و بر این اساس در حدود 5 الی  6 هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور وجود دارد و در صورت عدم همکاری شهروندان، خاموشی و قطعی برق اجتناب ناپذیر خواهد بود.

لهونیان بیان داشت: با توجه به وضعیت کمبود تولید برق در کشور برنامه کاهش مصرف و مدیریت مصرف با جدیت بیشتری در دست اقدام است و از این رو سهم کاهش 50 مگاوات مصرف برق برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و اگر این رقم تحقق پیدا نکند ناگزیر به اعمال خاموشی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف برق به معنی مصرف نکردن برق نیست بلکه هدف از اجرای برنامه های مدیریت مصرف، انتقال مصارف بالای برق به ساعات غیر اوج بار می باشد و شهروندان با اعمال راهکارهای آسان می توانند صنعت برق را در تحقق این برنامه ها یاری دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان یادآور شد: در حدود 500 هزار از مشترکین برق استان در بخش خانگی هستند و در صورتی که این مشترکین در ساعات اوج مصرف با خاموش کردن لامپ های اضافی و یا وسایل الکتریکی پرمصرف غیر ضروری حدود 100 وات از مصرف خود را کاهش دهند، عبور از فصل تابستان کار سختی نخواهد بود.

 لهونیان با اشاره به این که حدود 16 هزار کیلومتر فشار ضعیف و فشار متوسط و 12 هزار پست توزیع در استان وجود دارد، افزود: بازدید،  تعمیرات و نگهداری سالیانه این شبکه گسترده نیازمند صرف هزینه و بودجه فراوانی است و انتظار می رود ادارات و دستگاه های اجرایی باپرداخت به موقع بدهی های برق مصرفی  خود، زمینه خدمت رسانی بیشتر صنعت برق به شهروندان را فراهم نمایند.

تابستان گرم و کم سابقه ای در پیش است

وی اظهار داشت:  براساس پیش بینی های انجام شده،  تابستان گرم و کم سابقه ای در پیش است، تأکید کرد: از مجموع 56 هزار مگاوات برق مصرفی در کل کشور، حدود 20 هزار مگاوات مربوط به بخش سرمایشی است و اگر با اعمال راهکارهای ساده همچون استفاده از دور کند کولر آبی در ساعات اوج مصرف، تنظیم دمای کولر گازی روی 26 درجه و یا قرار دادن سایبان روی کولر آبی، 20 درصد از مصرف برق در بخش سرمایشی کاسته شود،  بحران کمبود برق برطرف خواهد شد.

لهونیان در ادامه با اشاره به وضعیت تولید برق در استان تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه دیزلی سنندج  و  نیروگاه برقابی سد آزاد از تولید کنندگان عمده برق استان هستند و در سالهای آینده نیروگاه تلمبه ذخیره ای سد آزاد با ظرفیت 500 مگاوات وارد مدار می شود که البته نیازمند احداث خط400 کیلو ولت می باشد و در حال حاضر مطالعات احداث آن نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان افزود: با احداث پست های سنندج2 و کامیاران ظرفیت شبکه انتقال برق بسیار مطلوب خواهد شد  و زیر ساخت های لازم برای تأمین برق مورد نیاز توسعه صنعتی استان در همه زمینه ها فراهم می شود اما لازم است برنامه ریزی برای احداث پست شمار ه 6 سنندج برای تأمین نیازهای آینده در مرکز این شهرستان در اسرع وقت انجام شود زیرا با وضعیت کنونی در 5 سال آینده امکان تأمین برق برای این قسمت از سنندج وجود ندارد.

وی در پایان به موضوع لزوم همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی در به مدار آمدن ژنراتور های برق اضطراری در ساعت پیک مصرف اشاره کرد و گفت: اگر در زمان  پیک مصرف تنها 20 درصد از ظرفیت ژنراتورهای برق ضطراری استان وارد شبکه شود، کمبود انرژی در ساعات پیک به طور قابل ملاحظه ای جبران خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه