English

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان:

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان برای مواجهه با شرایط جوی نیمه دوم سال آماده است

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای مواجهه با برودت هوا و شرایط جوی نیمه دوم سال ۹۶ گفت : در آستانه سرما کلیه تمهیدات برای مواجهه با شرایط جوی نامناسب اتخاذ و ذخیره سازی سوخت دوم صنایعی که ممکن است به دلیل افت فشار گاز از نفتگاز استفاده کنند انجام شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان برای مواجهه با شرایط جوی نیمه دوم سال آماده است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علی اصغر عباسی افزود: از مجموع ۲۲۱ میلیون لیتر نفتگاز نیروگاهی که از ابتدای سال تاکنون در سطح استان توزیع شده است، ۱۴۳ میلیون لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت، ۵۵ میلیون لیتر به نیروگاه پره سر و ۲۳ میلیون لیتر به نیروگاه لوشان ارسال شده است که به ترتیب ذخیره سازی ۹۳ ، ۹۱ و ۸۸  درصدی این نیروگاهها را به دنبال داشته است.    

وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون مجموعاً پنج میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت ATK از طریق مرکز سوختگیری هواپیمائی شهید اسدپوررشت برای فرودگاه بین المللی سردار جنگل کلانشهر رشت ارسال شده است و  برای شش ماه دوم نیز ذخیره سازی انجام شد.

وی تعداد نفتکشهای سوخترسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان را یکصدو بیست دستگاه عنوان کرد که آماده بارگیری و حمل فرآورده درکل استان و همچنین سایرمناطق می باشند و افزود : در این راستا صد در صد نفتکشهای فرسوده در سالهای اخیر نوسازی شده است.

مدیر منطقه گیلان با توجه به اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان را برای کاهش مصرف انرژی در نیمه دوم سال گفت: هماهنگی با شرکت گاز در راستای توسعه گاز رسانی به بخش خانگی و مصرف کنندگان عمده و جزء  و همچنین تامین سوخت اصلی نیروگاهها ( گاز )، پایش مصارف حاملهای انرژی در راستای کنترل آن بصورت دو ماهه در ادارات این شرکت اعم از ستاد ، مرکز سوختگیری هواپیمائی، انبار نفت و نواحی ۹ گانه را از اقدامات این شرکت در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی بیان کرد.

وی  برنامه ریزی برای جایگزینی تجهیزات پرمصرف انرژی و استفاده از لامپ های کم مصرف LED ، تعویض بخاری های گازی با پیکج و تعویض کولرهای پنجره ای با کولرهای اسپیلت را نیز از برنامه های در دست اقدام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتـــی گیلان درنیمه دوم سال جاری عنوان کرد و افزود: درهمین راستا برگزاری مانور آمادگی در مقابل شرایط بحران و رعایت نکات ایمنی در تاسیسات و جایگاههای عرضه سوخت در مقابل حوادث و بلایای طبیعی نیز در دستور کار این شرکت در شش ماهه دوم سال است.

رئیس کارگروه تامین سوخت استان همچنین با اعلام توزیع ۲۸ هزار و ۲۲۱ تن گاز مایع از ابتدای سال تاکنون در استان گفت: سهمیه گاز مایع ماهانه از طریق پنج شرکت اصلی موزع و ۲۱ نمایندگی فرعی در حال انجام است  و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی از تـــوزیع ۱۵ میلیون و ۳۸۴ هزار لیتر نفت سفید از ابتدای سال در استان خبر داد و گفت: از این مقدار سه میلیون و ۹۸۰ هزار لیتر مربوط به مناطق صعب العبور و مابقی مربوط به روستائیان و مناطق عادی و شهری است.

مدیر منطقه گیلان افزود: استان گیلان درحال حاضر دارای ۴۱ هزار و ۱۲۲ خانوار مصرف کننده نفت سفید می باشدو عملیات توزیع نفت سفید از طریق ۲۳۹ فروشندگی فعال در ۹ ناحیه ( رودبار، رودسر، لاهیجان ، انزلی، تالش، صومعه سرا، آستارا، فومن و رشت ) در استان انجام می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی