English

در بیستمین جلسه کمیسیون بهداشت شورا؛

طرح بازنگری فضای سبز پیاده راه فرهنگی کلید خورد/ درمانگاه بیماران هموفیلی با مشارکت شهرداری به بهره برداری می رسد

بیستمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، صبح امروز در تالار شورا برگزار شد.

 طرح بازنگری فضای سبز پیاده راه فرهنگی کلید خورد/ درمانگاه بیماران هموفیلی با مشارکت شهرداری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در این جلسه، فاطمه شیزاد رئیس کمیسیون بهداشت شورا، از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی برای کارگران فضای سبز و رفت و روب خبر داد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، به پیمانکاران مناطق ۵گانه شهرداری در حوزه فضای سبز خیر مقدم گفت و اظهار کرد: عملکرد حوزه فضای سبز و مطالبات پیمانکاران و مطالبات بیمه ای و حقوقی کارگران حوزه فضای سبز گزارش ارایه می دهند.

پیمانکار فضای سبز مناطق ۱و ۵، پیرامون فعالیت های دو منطقه یاد شده گزارش هایی ارایه داد و گفت: مشکل اساسی پرداخت صورت وضعیت هاست که در زمان مقرر انجام نمی شود.

خانم رفیعی با ابراز امیدواری از قرار گرفتن قراردادها و نظارت به سازمات پارکها ابراز کرد: بالغ بر ۱میلیارد و ۳۰۰میلیون از شهرداری مطالبه دارم.

اگر طلب ما از سوی شهرداری به موقع پرداخت شود، ما نیز به موقع مطالبات کارگران را پرداخت می کنیم.

پیمانکار منطقه ۲نیز تاخیر در مطالبات را یاداور شد و گفت: سرعت رشد درختان و چمن در رشت، ۱۰برابر دیگر استانهاست ولی دفترچه پیمان ما با دیگر استان ها یکسان است و تقاضا داریم این دفترچه ها بازنگری گردد.

پیمانکاران فضای سبز مناطق ۳شهرداری نیز مشکلات مالی و تاخیر در حقوق کارگران و بیمه ها را نیز عمده ترین مشکل را دارند.

علیزاده افزود: برای احداث و توسعه فضای سبز نیز در مناطق ۱و ۴ اقدامی انجام داده ایم که مدیران مناطق پرداخت نمی کنند.

قانعی دیگر پیمانکار منطقه سبز نیز تاکید کرد: شهرداری مطالبات ما را دیر پرداخت می کند و در حال حاضر ۹۰۰میلیون تومان بیمه کارکنان را شخصا پرداخت و شهرداری پاسخگوی ما در پرداخت بیمه نیست.

دیگر پیمانکاران حوزه فضای سبز نیز از عدم پاسخگویی مدیران مناطق در پرداخت پیمانکاران را نیز عمده ترین مشکل در ادامه فعالیت خواندند.

یکی دیگر از پیمانکاران نیز گفت: با وجود توانمندیهای کارشناسان پیمانکاران، حیف است که شهرداری از توان ایشان استفاده نکند.

حسن زاده از دیگر پیمانکاران نیز گفت: پیمان نامه ها باید بازنگری شود. اگر شهرداری حسابرس بفرستد، شرکت ما طی دو سال اخیر زیان دیده است. وی دلایل تفاوت پیمان نامه های رشت با دیگر شهر ها را هم مقایسه کرد و دلایل زیان را برشمرد.

فاطمه شیرزاد، ضمن تقدیر از پیمانکاران گفت: کمیسیون بهداشت شورا همواره تذکرهای لازم را به شهرداری و مناطق داده است.

وی افزود: هرچند مناطق ظرفیت خوبی برای واگذاری داشت، اما عدم نظارت موجب شد مناطق به درستی به وظایف خود عمل نکنند و اکنون بالغ بر ۵میلیارد تومان پیمانکاران فضای سبز مطالبه دارند.

وی تاکید کرد: سیاست کمیسیون ارتقای فضای سبز است که موجب کیفیت زندگی سلامتی و نشاط شهروندان می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا تصریح کرد: برای اجرای بهتر و نظارت شهرداری باید جدیت بیشتری بر عملکرد پیمانکاران صورت گیرد و لازم است پیمان نامه های ایشان بازنگری شود.

شیرزاد با اشاره به سختی شغل کارگران فضای سبز تاکید کرد: بازدیدهای میدانی نشان می دهد کارگران فضای سبز به خوبی کار می کنند و انتظار می رود مشکل بیمه و پرداخت بموقع حقوق ایشان به خوبی صورت گیرد.

وی ابراز کرد: اگر بیمه پرسنل درست و بموقع پرداخت نشود، برای آینده این عزیزان مخاطره ایجاد می شود.

شیرزاد خطاب به مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهری و پیمانکاران تاکید کرد: انتظار می رود به رفاهیات کارگران خدمات شهری رسیدگی شود و کارت های هدیه در پیمان نامه ها لحاظ شود تا دچار مشکل نشده و اعتماد و ارامش خاطر کارگران هم بیشتر گردد.

بالغ بر ۵میلیارد مطالبه حوزه فضای سبز و رفت و روب هست و انتظار می رود شهردار نسبت به پرداخت مطالبات تا پایان سال اقدام نماید.

رئیس کمیسیون بهداشت همچنین گفت: امیدوارم تا پایان دی ماه، هر هفته مدیرعامل سازمان پارک به کمیسیون گزارش دهد و اگر لازم است هر هفته نیز در این زمینه با شهردار جلسه داشته باشیم تا حقوق پیمانکاران تسویه گردد.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر شهری نیز گفت: دغدغه پیمانکاران مالی است و به حوزه مالی برمی گردد. و دو ماه است که نظارت بر پیمانکاران به سازمان محول شده است و ما تلاش داریم به موقع صورت وضعیت ها را به موقع دریافت و برای دریافت مطالبات اقدام نماییم.

محجوب تاکید کرد: بیمه کارگران به موقع پرداخت می شود ولی شهرداری نتوانسته طلب پیمانکاران را به موقع بپردازد. و امیدواریم با واگذاری نظارت بر پیمانکاران فضای سبز به سازمان، شاهد کیفیت فضای سبز شهری باشیم.

فاطمه شیرزاد در ادامه جلسه گفت: طراحی جدید برای پیاده راه فرهنگی داشته و ظرف دو ماه به کمیسیون ارایه دهید. همچنین طراحی فضای شبز بوستان ها باید بسمتی برود که موضوعی بوده و جاذب گردشگر و مردم باشد.

وی از مدیرعامل سازمان زیباسازی خواست تا طرح های یاد شده را آماده نموده تا در دفترچه پیشنهادی بودجه سال آتی لحاظ گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری نیز در جلسه کمیسیون اظهار کرد: حوزه سیما و منظر شهری از حوزه خدمات شهری خارج شده است. البته در حوزه بحران اشتراکات کاری با پیمانکاران داریم از جمله تامین لباس لازم. و امیدواریم اشتباهات سال گذشته در زمان بحران از سوی پیمانکاران صورت نگیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا نیز در این زمینه گفت: سختی کار، جمعه و تعطیل کاری و همچنین تامین لباس مورد نیاز و اضافه کاری از سوی پیمانکاران جدی گرفته شود.

همچنین سرکارگرها باید مدیر و مدبر باشند و در انتخاب سرکارگرها دقت لازم داشته باشند.

یکی از پیمانکاران نیز گفت: سال گذشته کارگران ما در بحران برف، مرتب درختان افتاده را جمع می کردند ولی شهرداری نه تنها قدردانی مالی نداشت، بلکه از تقدیر لسانی هم دریغ ورزید.

اسماعیل حاجی پور، عضو کمیسیون بهداشت شورا نیز در جلسه گفت: روزگاری در رشت ۶۳باغ رز، گلایل، داوودی، رازقی و... بود. هر چند زحمات دوستان قابل تقدیر است ولی برگردید به باغ های زیبا و وسیعی که در رشت داشتیم.

وی افزود: بیشتر باغ ها در غرب رشت بود. چند سال اخیر حرکتهای خوبی شده است. و بخش های خصوصی برای توسعه فضای سبز رشت گلخانه ایجاد کردند.

عضو شورا خطاب به شهردار گفت: قرار ما این بود که شرایط بازگردد ۴ماه گذشته و هنوز شهردار می گوید اعتبار نداریم! و این پذیرفتنی نیست.

باید پای قرارداد پیمانکاران ایستاده و به آنها کمک کنیم تا طلب انها وصول نشود. پذیرفتنی نیست که بیمه و لباس کارگران فضای سبز پرداخت نگردد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی کارگران فضای سبز و رفت و روب خبر داد و گفت: بزودی کمیته این جشنواره تشکیل می شود و امیدواریم در ایام الله دهه فجر این جشنواره برگزار شود.

فاطمه شیرزاد با ابراز تاسف از اعتبار تخصیص یافته دولتی برای احیای رودخانه ها گفت: سال گذشته ۵۰میلیارد اعتبار تخصیص یافت که برای بدهی های یک اداره هزینه شد و امیدواریم بودجه لازم برای احیای رودخانه ها به شهرداری تخصیص یافته و اعتبار لازم هم برای تصفیه خانه بیمارستانها تخصیص یابد.

ربیس کمیسیون بهداشت از ساخت درمانگاه بیماران هموفیلی در رشت خبر داد و افزود: درمانگاه بیماران هموفیلی با مشارکت شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی در محله چله خانه به زودی به بهره برداری می رسد.

شیرزاد تاکید کرد: در حوزه سلامت، مردم گیلان مظلوم واقع شده اند و باید تلاش کنیم بیمارستان جامع و هموفیلی و بیماران خاص هم به زودی اجرایی گردد.

شیرزاد به آلودگی های شدید زیست محیطی در کل استان اشاره نمود و ابراز کرد: از مدیران بیمارستان هایی که احداث تصفیه خانه را اجرایی کردند، باید تقدیر نمود.

اسماعیل حاجی پور نیز از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تقدیر کرد و افزود: امروز شورای شهر رشت، شورای شهرداری نیست و شورای شهر است و ما باید بیشتر و بهتر از این برای حوزه سلامت تلاش نماییم.

شهردار رشت نیز در این جلسه گفت: تمام شهرداری ها در عرصه جهانی وظیفه دارند به حوزه سلامت برسند.

مسعود نصرتی افزود: در اصلاح قوانین این وظیفه از شهرداری ها جدا شد و این نقطه ضعف است.

وی یادآور شد: از ۱۵سال پیش با تاسیس سازمان های فرهنگی در شهرداریها، موضوع سلامت وارد حوزه فعالیت شهرداری ها شد.

نصرتی ابراز کرد: ۵منبع آلوده کننده به رودخانه های رشت وجود داشت که با ایجاد تصفیه خانه های بیمارستانی، جلوی حادترین آلوده کننده گرفته می شود.

وی امضای تفاهم نامه را آغازی برای ارتقای سلامت شهروندان خواند و ابراز امیدواری کرد؛ با ایجاد آن در یکی از سرای محلات رشت، شاهد گسترش آن در دیگر مناطق باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا نیز از تلاش های علوم پزشکی تقدیر کرد و خواستار اجرایی شدن طرح تحول سلامت استان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه