English

حذف گونه گیاهی آلرژی زا از فضای شهری اهواز

شهردار اهواز گفت: کاشت گونه های گیاهی قدیمی و متناسب با اقلیم خوزستان و حذف کنوکارپوس در فضای شهری اهواز را در برنامه اجرایی داریم.

حذف گونه گیاهی آلرژی زا از فضای شهری اهواز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، منصور کتانباف با اشاره به جایگزینی گونه‌های گیاهی جدید به جای کنوکارپوس اظهار کرد: 2 گونه گیاهی دارای رشد و صنعتی برای اهواز انتخاب شده که در نهالستان خوزستان در حال تکثیر است.

وی بیان داشت: خوزستان گونه‌های گیاهی بسیاری خوبی را از گذشته در خود داشته است که در این دوره قصد داریم گونه‌هایی که سابقه کشت در خوزستان داشته را دوباره در فضای شهری استفاده کنیم.

کتانباف تصریح کرد: مطالعات بر روی گونه‌های جدید انجام شده و گیاهانی متناسب با اقلیم خوزستان آزمایش شده است.

شهردار اهواز بدون اشاره به نام این 2 گونه درختی اذعان داشت: این 2 گونه بومی خوزستان هستند که در دوره‌ای رو به انقراض رفتند اما در 4 سال گذشته احیا شدند و اکنون در حال تکثیر هستند.

وی همچنین به هرس درختان کونوکارپوس با توجه به نزدیکی فصل بارندگی اشاره و بیان کرد: هرس درختان کنوکارپوس از ابتدای مهر امسال آغاز شده و به صورت گسترده در همه مناطق اهواز در حال انجام است.

کتانباف با بیان اینکه تلاش می‌شود هرس این درختان پیش از شروع بارندگی به اتمام برسد گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز قول مساعد برای همکاری در زمینه هرس این درختان داده اند، اما فعلا این کار با ظرفیت شهرداری اهواز در حال انجام است.

گفتنی است؛ پیش از این نیز دوستداران محیط زیست و متخصصان پیشنهاد کاشتن نخل، کنار و زیتون را دادند که باعث خنک شد ن هوای خوزستان می شود.  کنوکارپوس به خاطر زیبایی از یک کشور خارجى وارد شده که گرده‌هاى این درخت در زمان باران رطوبت را جمع و وارد دستگاه تنفسى مى‌کرد و در نهایت سبب بروز آلرژى و آسم می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه