English

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

سال گذشته ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان تولید شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حالی که حدود هفت درصد از منابع آب به بخش شرب اختصاص می یابد، بخش خانگی ۸۷ درصد مصارف را به خود اختصاص داده است.

سال گذشته ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان تولید شد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، محمد حسین محمدی در گفتگو بارسانه های استان اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۷ میلیون مترمکعب آب در شهرهای استان تولید شد که پیش بینی می شود این میزان تولید آب در سال جاری به ۱۰۸ میلیون مترمکعب برسد.

وی افزود: این میزان آب تولیدی از سدها و چاه‌های استان تأمین می شود که ۵۸.۹ درصد این آب مربوط به سدها  و ۴۱.۱ درصد مربوط به منابع زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد: در حالی که حدود هفت درصد از منابع آب به بخش شرب اختصاص می یابد، بخش خانگی ۸۷ درصد مصارف را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: بخش صنعتی ۰.۲۱ درصد، تجاری ۱.۵ درصد، اداری ۰.۹ درصد، آموزشی ۳.۱ درصد، نظامی ۴ درصد، مذهبی یک درصد و فضای سبز ۰.۶ درصد مصارف را به خود اختصاص داده است.

محمدی بیان کرد: از آنجا که وضعیت منابع آب تابعی از مصرف و میزان بارندگی هاست، در صورتی که مصرف بی رویه توسط مشترکان صورت گیرد و کاهش بارندگی‌ها و افزایش خشکسالی ها را شاهد باشیم، قطعا با شرایط نامناسبی مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری استان ۳۴۳ هزار و ۵۲۰ اشتراک است که این تعداد ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان کردستان را زیر پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه