English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان خبر داد:

برنامه ریزی ویژه شرکت آبفابرای مناطق منفصل شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۹ پروژه به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۳ در محلات و نواحی حاشیه شهرهای استان در حال اجراست.

برنامه ریزی ویژه شرکت آبفابرای مناطق منفصل شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمدحسین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان، این شرکت برنامه ریزی‌های مناسبی را در مناطق حاشیه‌ای، تهیه و به مرحله اجرا در آورده است.

وی افزود: آبفا کردستان علیرغم محدودیت‌های مالی که با آن مواجه است همواره کوشیده تا خدمات رسانی خود به شهروندان ساکن در این مناطق را در اولویت قرار بدهد و در این راستا، علاوه بر اجرای پروژه‌های مختلف از منابع داخلی شرکت، از محل منابع تبصره ۳ نیز برنامه‌هایی در این راستا تدوین کرده که در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان عنوان کرد: قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری با دریافت مبالغی در قبوض آب از مشترکان به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه می‌دهد با هماهنگی شوراهای شهر از محل این مبالغ، پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی در محلات حاشیه شهرها را اجرا کنند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۱۹ پروژه به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۳ در محلات و نواحی حاشیه شهرهای استان در حال اجراست، افزود: همچنین در طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان و سقز، افزایش ظرفیت جهت تصفیه فاضلاب نواحی حاشیه‌ای این شهرها پیش بینی شده و عملیات اجرایی در تصفیه خانه‌های فاضلاب سقز و مریوان آغاز و عملیات اجرایی ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج نیز که مقرر است از محل اعتبارات سد ژاوه انجام شود، در سال جاری شروع خواهد شد.

وی در ادامه به طور ویژه به اقدامات و برنامه ریزی‌ها در محلات حاشیه شهر سنندج به ویژه نایسر، ننله و حسن آباد که جزو مناطق منفصل شهری هستند پرداخت.

مدیرعامل آبفا کردستان گفت: این نواحی در هنگام تحویل به آبفا دارای زیرساخت‌های مناسبی نبودند، اما با این وجود و علیرغم محدودیت‌های اعتباری، اقدام به تعریف پروژه‌های مختلف در حوزه آب و فاضلاب در این مناطق شد و خوشبختانه در این نقاط در حال حاضر مشکل تأمین و توزیع آب به حداقل رسیده است.

به گفته وی در نایسر ۲۴ کیلومتر شبکه آب و ۹۶۰۰ انشعاب مجاز وجود دارد، اما با توجه به ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی، محدودیت‌هایی در واگذاری انشعاب وجود دارد.

محمدی تأکید کرد: متأسفانه این امر موجب شده در حال حاضر مصارف غیرمجاز آب در حجم وسیع در نایسر وجود داشته باشد، اما علیرغم این مشکلات با احداث خط انتقال آب به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه، آب شرب به منطقه نایسر منتقل می‌شود که از این میزان به دلیل همان مصارف غیرمجاز ۷۰ درصد پرت آب داریم.

وی در پایان از شهروندان ساکن در نواحی الحاقی به شهرها خواست با توجه به مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در جهت رفع موانع واگذاری انشعاب، نسبت به خرید انشعاب به صورت قانونی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه