English

راه‌اندازی رشته چاپ در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه فرسودگی دستگاه‌های صنعت چاپ و عدم به‌روزرسانی چاپخانه‌ها از مشکلاتی است که صنعت چاپ استان با آن روبه‌روست.

راه‌اندازی رشته چاپ در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری به مناسبت روز "صنعت چاپ" با اشاره به وجود 88 چاپخانه در سطح استان کرمانشاه گفت: این تعداد شامل چاپخانه‌های افست، دیجیتال، لیتوگرافی و چاپخانه‌های سیلک هستند از مجموع 46 چاپخانه افست استان بیش از نیمی از آن‌ها به‌روزرسانی نشده‌اند که این امر حوزه چاپ استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل دیگر صنعت چاپ استان کرمانشاه عدم وجود نیروی متخصص و ماهر است گفت: در همین راستا امسال به دنبال این هستیم که رشته چاپ را در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان راه‌اندازی کنیم تا از این طریق نیروی متخصص لازم برای حوزه چاپ استان تربیت شود.

جعفری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کار چاپ استان به خارج از استان می‌رود، گفت: بسیاری نشریات استان کار چاپ خود را به چاپخانه‌های استان‌های تهران و همدان می‌دهند که آن‌ها با سرعت‌بالا و کیفیت کار می‌کنند در این استان‌ها سه نوبت‌کار می‌کنند درحالی‌که ما در استان چاپخانه با دو نوبت‌کار هم نداریم.

این مسئول به هزینه‌های بالای خرید دستگاه‌های چاپ اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید بانک‌ها مساعدت کرده و تسهیلات ویژه را در اختیار چاپخانه‌داران استان قرار دهند چون هزینه ساده‌ترین دستگاه چاپ 500 میلیون تومان و بعضاً میلیاردی است.

جعفری با اشاره به اینکه برخی چاپخانه‌های استان کار به‌روزرسانی را آغاز کرده‌اند، گفت: درخواست ما این است که طی جلساتی با استانداری، اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی و سایر نهادهای مربوطه به سمتی حرکت کنیم که تمام سفارش‌ها چاپ نهادهای دولتی و شاید هم خصوصی استان به چاپخانه‌های استان داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه