English

تامین نیاز و تجهیز استان لرستان به امکانات لجستیکی استاندارد

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در دیدار با استاندار لرستان بر رفع مشکلات این استان در تجهیزات و امکانات لجستیکی و امدادی تاکید و اظهار کرد: بخش عمده ای از تلاش و دغدغه هلال احمر؛ تأمین نیازهای استان هاست و برنامه اینجانب به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر حضور حداکثری در استان ها و رفع نیازها بر اساس استانداردها است.

تامین نیاز و تجهیز استان لرستان به امکانات لجستیکی استاندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مصطفی محمدیون در سفر به استان لرستان و دیدار با هوشنگ بازوند؛ استاندار این استان، گفت: در 6 ماه گذشته در 24 استان کشور حضور داشته و و نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان را از نزدیک بررسی کرده و با حضور در جمع معاونین جمعیت، معاونین مرتبط استان‌ها و جلسات مشترک با مدیران استانی نسبت به طرح موضوعات و مشکلات و همچنین رفع مسائل پیش رو در جهت توسعه ارائه خدمات امدادی در استان‌ها تدابیر لازم، اتخاذ شده است.
وی با اشاره به اینکه در سفر به لرستان نیز نسبت به رفع مشکلات استان در زمینه ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، اقدامات لازم در اسرع وقت اجرایی خواهد شد، افزود: بر این اساس مسائل پیش روی استان در جلسه با مدیران هلال‌احمر بررسی شده و نسبت به رفع آنها، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تجهیز انبارهای امداد و نجات در استان‌ها با توجه به استانداردهای جهانی
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تجهیز انبارهای امداد و نجات در استان‌ها بر مبنای استانداردهای لازم انجام خواهد شد، عنوان کرد: در زمینه نیاز استان لرستان به تامین امکانات لجستیکی، هلال‌احمر با توجه به استانداردها، نهایت تلاش خود را کرده و در زمینه تجهیز هلال احمر استان به 300 خودرو تا پایان سال اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.
وی به فعال بودن بالگرد امدادی هلال‌احمر در استان لرستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به حوادثی که استان پیش‌رو دارد از جمله موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، امکانات امداد هوایی در صورت وقوع حادثه مقرر شده است به جهت تسریع در امدادرسانی، با درخواست استاندار و در چارچوب قرارداد هلال احمر با ستاد کل نیروهای مسلح، بالگردهای لازم در اختیار استان درگیر حادثه قرار گیرد.

اختصاص آمبولانس و تجهیزات تخصصی امداد و نجات در سیلاب و کوهستان به هلال‌احمر استان‌
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره تامین تجهیزات سیلاب در استان‌ها عنوان کرد: هلال‌احمر به تازگی و به‌منظور تامین تجهیزات سیلاب، در مناقصه‌ای شرکت کرده تا با تامین این تجهیزات، بتوان با تکیه بر استانداردهای جهانی و همچنین به مقدار نیاز کشور، این تجهیزات را برای هلال‌احمر استان‌ها در سطح استاندارد تامین کرد.
به گفته وی در زمینه تامین تجهیزات و پوشاک تخصصی و با کیفیت امدادکوهستان نیز اقدامات لازم انجام شده و تا دو هفته آینده در زمینه تجهیز استان‌ها به این امکانات، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
محمدیون با تاکید بر اینکه هلال‌احمر از هرگونه طرح توسعه‌ای که موجب بهبود ارائه خدمات در استان‌ها شود، استقبال می‌کند، گفت: هلال‌احمر همچنین آمادگی دارد تا هرگونه طرح نهایی مطالعاتی اقتصادی را به صورت مشترک و با همفکری استانداری‌ها اجرایی کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه وظیفه اساسی هلال‌احمر پشتیبانی از استان‌ها است، عنوان کرد: بر این اساس و با توجه به دغدغه اصلی هلال‌احمر که تجهیز و رسیدگی به هلال‌احمر و امدادگران استان‌ها است، همواره هر اندازه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار به هلال‌احمر اختصاص داده؛ استان‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این جمعیت در 2 - 3 سال گذشته در مضیغه اعتبارات قرار داشته است، گفت: به سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز جمعیت هلال‌احمر در اسرع وقت قول مساعد داده است.

هلال‌احمر عملکرد بسیار مطلوبی در امدادرسانی و مواجهه با حوادث دارد
هوشنگ بازوند؛ استاندار لرستان هم در این دیدار با بیان اینکه هلال‌احمر حقیقتا عملکرد مطلوبی در امدادرسانی و مواجهه با حوادث داشته است، تصریح کرد: این جمعیت به‌خصوص در تقویت ناوگان امداد هوایی و بالگرد در سطح کشور و در لرستان خیلی خوب عمل کرده و امروز 2 شهرستان لرستان لرستان دارای بالگرد است و لذا تکمیل مرکز امداد هوایی شهر خرم‌آباد نیازمند مساعدت هلال‌احمر است.

خسارت سالیانه 400 میلیارد تومانی سیل در استان لرستان
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیل، سالانه 350 تا 400 میلیارد تومان خسارت در لرستان به‌جای می‌گذارد، گفت: لرستان، از استان‌هایی است که حوادث غیرمترقبه آن نسبت به دیگر استان‌‌ها بیشتر است، این استان از 34 بلای طبیعی، درگیر 17 مورد آن است.
وی همچنین با بیان اینکه این استان درگیر گسل‌های فراوان و لذا زلزله‌های متعددی است، تصریح کرد: یکی از این گسل‌ها، هر 15 سال یک بار فعال می‌شود و قوی‌ترین زلزله ها که البته در تمام منطقه زاگرس نیز در رخ می دهد، در این استان نیز مستعد وقوع است.
به گفته وی استان لرستان همچنین از نظر تجهیزات خودرویی، خودروهای مناسب حرکت در برف، تجهیزات مقابله با سیلاب و ... دچار کمبود است.


اختصاص ۱.۵میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه هوایی لرستان
مهدی علیپور، خزانه دار کل جمعیت هلال احمر هم در دیدار با استاندار لرستان با اعلام اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پایگاه هوایی این استان، گفت: سیاست جمعیت هلال احمر در کل کشور، توسعه امداد هوایی است و بر این اساس در پایان سال 95 مقرر شد تا امسال ۱.۵ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه مرکز امداد هوایی خرم‌آباد، اختصاص یابد و اکنون این اجرای این پروژه در اختیار استان برای تعیین پیمانکار است.

اضافه شدن 10 فروند هلی‌کوپتر به ناوگان امداد هوایی هلال احمر در 4 سال اخیر
خزانه‌دار جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب تا 4 سال گذشته، 14 فروند بالگرد برای هلال‌حمر خریداری شده است، عنوان کرد: این در حالی است که با حمایت دولت و مدیریت بسیار خوب هلال‌احمر، در 4 سال اخیر 10 فروند بالگرد به ناوگان امداد هوایی هلال‌احمر اضافه شده و این کارنامه بی‌نظیری برای هلال‌احمر است.
وی با اشاره به اینکه نگاه هلال‌احمر به استان لرستان با توجه به شریط خاص این استان، ویژه است، خاطرنشان کرد: امسال بیشترین تخصیص‌ها را با توجه به اعتبار اختصاص یافته به هلال‌احمر، به این استان اختصاص داده‌ایم.

آمادگی برای تجهیز کامل انبارهای امدادی استان لرستان
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمرهم در این جلسه به دنبال درخواست استاندار لرستان به منظور توسعه و تجهیز انبارهای امدادی استان، عنوان کرد: هر اندازه انبارهای امدادی استان لرستان ظرفیت داشته باشد، ستاد جمعیت آمادگی کامل برای تجهیز آنها دارد.


تقدیر ویژه از تلاش استاندار لرستان در رفع مشکلات داروخانه هلال‌احمر استان
حسن صفاریه؛ معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر هم با تشکر از حل مشکل داروخانه هلال‌احمر در استان لرستان، عنوان کرد: مشکلات این داروخانه پس از سال‌ها با تلاش استاندار لرستان برطرف شده و هم‌اکنون در مرکز سی و یکمین استان کشور، صاحب داروخانه شده است.
صفاریه افزود باید تلاش کرد تا مرکز فیزیوترابی استان که هم اکنون نه در مکان مناسبی است و هم ساختمان بسیار فرسوده ای دارد؛ در مکان بهتری راه‌اندازی شود تا مردم دسترسی بهتری به این مرکز داشته باشند و همچنین به تجهیزات روز مجهز شود تا بتوان خدمت بهتری به مردم ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه