English

برگزاری نخستین همایش زکات در پاوه

نخستین همایش زکات در سال ۹۶ با حضور امام‌جمعه، فرماندار، مدیر کمیته امداد و مؤدیان خیر شهرستان پاوه برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش زکات در پاوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری، امام‌جمعه پاوه در این مراسم در ابتدای صحبت‌های خود به نقش قرآن کریم در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه امروزه ما را در این مملکت حفظ کرده تأثیرات قرآن کریم و آثار این کتاب آسمانی است.

ملا قادر قادری اظهار کرد: در اهمیت زکات همین بس است که خداوند متعال ۶۴ بار در قرآن کریم و پیامبر خاتم هم ۷۵۵ بار از آن نام‌برده‌اند.

 ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به فریضه واجب زکات و فرازی از خطبۀ پیامبر گرامی اسلام (ص) در حجِ الوداع، خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در این خطبه مردم را به تقوای الهی، ترک نکردن نماز و پرداخت زکات از دارایی‌هایشان امر کرده است.

ماموستا قادری نعمت امنیت را مقولۀ بسیار مهمی برای کُردها عنوان کرد و ادامه داد: ما کُردها در طول تاریخ چون بیشتر در مرز قرارگرفته‌ایم و چون مرزها نیز محل تاخت‌وتاز بوده، امنیت را یکی از نعمات بزرگ الهی می‌دانیم و برای حفظ آن هیچ‌گاه دریغ نداشته‌ایم و در این خصوص شهدا و جانبازان کثیری تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مردم شهرستان پاوه به ازای کمتر از ۱۰۰ نفر یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و هم‌اکنون نیروهای بسیار مخلص و انقلابی داریم که کسی نمی‌تواند اراده آنان را مخدوش کند، تأکید کرد: عصر ما عصر جنگ و افراطی‌گری و خشونت و تکفیر است که عامل این عصر آلوده، قدرتمندان و ثروتمندان هستند.

 رئیس کمیته امداد شهرستان پاوه نیز در همایش مؤدیان زکات در سخنانی بابیان اینکه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان جمعیتی بالغ‌بر شش هزار نفر را دربرمی گیرند، گفت: فوت و ازکارافتادگی سرپرست از اصلی‌ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن خانوارهای مددجو در شهرستان پاوه است.

لقمان انفرادی افزود: بیماری، معلولیت، طلاق و.. از دیگر دلایلی است که خانوارهای مددجو تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

انفرادی با یادآوری اینکه برخی از خانوارهای تحت حمایت کمک‌معیشت دریافت و برخی نیز به‌صورت موردی تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: در حال حاضر دو هزار و ۴۵۱ خانوار از خانوارهای تحت حمایت در این شهرستان به‌صورت ماهیانه کمک‌معیشت دریافت و ۴۰۰ خانوار مددجو به‌صورت موردی تحت حمایت هستند.

 وی با تأکید بر اینکه یکی از منابعی که کمیته امداد به‌موجب آن فقر را از چهره این خانوارهای نیازمند و تحت حمایت می‌زداید هزینه زکات پرداختی از سوی مؤدیان است، گفت: هشت میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال زکات طی سال ۹۵ از مؤدیان پاوه‌ای جمع‌آوری‌شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: تمامی زکات جمع‌آوری‌شده در ۹۵ برای رفع فقر و محرومیت از چهره روستاهای پرداخت‌کننده زکات هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه