English

پیشرفت ۵۱ درصدی واحد فولاد سازی طرح فولاد سفید دشت

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیــاری از پیشرفت 51 درصدی واحد فولاد سازی این طرح استانی خبر داد.

پیشرفت ۵۱ درصدی واحد فولاد سازی طرح فولاد سفید دشت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، ارباب زاده گفت: عملیات احداث این کارخانه با هدف اولیه تولید 800 هزار تن شمش اســلب در حال انجام است. به گفته وی این مجتمع در 3 فاز شامل ساخت واحد احیا مســتقیم، واحد فولادسازی و واحد زیرساخت و جنبی و پشتیبانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فــاز نخست (واحــد احیا مســتقیم) بــه عنوان نخستین طرح از مجموع 7 طرح فولاد استانی کشور در آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید و تا اردیبهشت ماه 96 نیز بیش از 132 هزار تن آهن اســفنجی تولیــد کرده است. فــاز دوم این مجتمع (واحد فولادســازی) پس از وقفه چندساله، با حمایت فولاد مبارکه پس از بهره برداری واحد احیای مستقیم با جدیت آغاز شد.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیــاری خاطرنشان کرد: فــاز ســوم این شرکت، شامل ایجاد واحد زیرســاخت، جنبی و پشــتیبانی این شــرکت اســت که وظیفه تأمین زیرســاخت های موردنیاز و احداث ســاختمان های جنبی موردنیاز واحد احیا و فولادسازی را بر عهده دارد که برق و گاز این واحدها در سال 94 و آب مورد نیاز در شهریورماه 95 فراهم شد.

اربــاب زاده تصریح کــرد: بــا آغــاز و تکمیــل سایر زیرساخت ها، باسکول 60 تنی شرکت نیز به بهره برداری رســید که پــس از راه اندازی آن، همه ورود و خروج مواد شرکت از این طریق انجام می شود.

وی با اشاره به استفاده بهینه از آب در شرکت فولاد سفیددشــت، گفت: برنامه ریزی برای احداث تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی و استفاده از آن به جای اســتفاده از منابع آب شــرب، یکی از تصمیم های بسیار مهم این شرکت در راســتای منابع آب کشــور است که می تواند در جهت حفظ محیط زیست و همچنین تأمیــن آب موردنیــاز فــولاد سفیددشــت نقــش اساسی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیــاری در ادامه بیان داشت: در عملیــات ســاخت فاز دوم (واحد فولادسازی)، حدود 250 نفر مشغول کار هستند و پس از راه اندازی نیز برای 300 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی