English

مدیر درمان تامین اجتماعی قم خبرداد؛

هزینه ۲۴ میلیارد ریالی برای درمان زوج‌های نابارور قمی

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در راستای حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری، از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال از هزینه‌های آنان توسط تامین اجتماعی پرداخت شد.

هزینه 24  میلیارد ریالی برای درمان زوج‌های نابارور قمی
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید مهدی محصل افزود: این طرح طی دستورالعمل حمایت از زوج‌های نابارور که در دولت سیزدهم مصوب شده، اجرا می‌شود و در این راستا یک‌هزار و ۱۸۱ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل گردید.

وی اضافه کرد: درطرح فوق چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده‌ که شامل "آ یو آی"، "آی وی اف"، "میکرو نیجکشن"، "فَت یا انتقال جنین یخ‌زده است" که هر کدام از این بسته‌ها تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

محصل ادامه داد: بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم می‌توانند با مراجعه به مرکز ریحانه در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز غیردولتی طهورا از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه