English

رئیس دانشگاه صنعتی قم:

حوزه‌ علمیه باعث شده مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: ارتباط دانشگاه صنعتی قم با مجموعه‌های دانشور و فناور استان همچون پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه‌های علمیه باعث شده تا مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند.

حوزه‌ علمیه باعث شده مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند

، رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت و گو با خبرنگاران از افتتاح مرکز پژوهشی احیاء با حضور دکتر حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در هفته آینده خبر داد و با تاکید بر سخنان رهبرانقلاب اسلامی در رابطه با جایگاه علم و فناوری و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص رشد و توسعه علمی نظام اسلامی بر تشکیل هسته‌های تخصصی علمی با توجه به درخواست صنایع فعال بر گسترش فضای نوآوری و رشد تاکید کرد.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه صنعتی قم با مجموعه‌های دانشور و فناور استان همچون پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه‌های علمیه باعث شده تا مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: این دانشگاه به صورت مستمر با نهادهای مختلف دولتی، نظامی و خصوصی و همچنین صنایع مختلف نشست های تخصصی را برگزار کرده و اساتید و پژوهشگران در حال فعالیت را در راستای حل مشکلات جامعه و که در نهایت منجر به تولید محصول می‌باشد جذب نموده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه صنعتی قم ۱۴ شرکت فناورانه در حال فعالیت می‌باشند که در مباحث علمی ما مشکل توسعه و ساختمان و زیرساخت را به هیچ وجه نداریم و مجموعه‌های علمی در حال فعالیت هستند.

علی اقبالی رئیس مرکز تحقیقاتی احیاء همچنین در این نشست با اشاره به اهداف این مجموعه گفت: دانشگاه صنعتی قم بر ارتباط بین دانشجویان و صنایع استان تمرکز ویژه‌ای دارد و در همین راستا نزدیک به یک سال است که گ وه های تحقیقاتی با تمرکز بر مسائل و مشکلات استان فعالیت نموده و آنها را شناسایی کرده است.

وی در ادامه گفت: مهاجرت به شهر قم، مشکلات زیرساختی، پروژه‌های ناتمام شهری از جمله موضوعاتی بوده که شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود: در کنار بررسی موضکعات مختلف توجه ویژه به حوزه های علمیه و علوم انسانی و اسلامی از جمله برنامه های این مرکز خواهد بود.

محمد مهدی کریمیان مشاور مرکز پژوهشی احیاء نیز در این نشست گفت: دانشگاه صنعتی قم در راستای تکمیل زنجیره علم و فناوری اقدام به تاسیس مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیاء نموده است.

وی افزود: امروز برای پیشرفت علمی مقاله نویسی لازم است ولی کافی نیست لذا کاربردی کردن مقالات یکی از اهداف اصلی این مرکز می باشد.

کریمیان ادامه داد: جهاد علمی رسیدن به مرجعیت علمی کشور، حل مسائل و مشکلات استان قم و حتی کشور، ارتقاء جایگاه علمی استان قم و حتی نظام اسلامی در رتبه بندی علمی و تبدیل استان به قطب علمی کشور از اهداف این مرکز می با شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه