English

آیت الله کریمی جهرمی:

گرامیداشت یاد صالحین از فراهم کردن مقدمات نزول رحمت الهی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یادکردن از علما و بزرگان براساس فطرت و وجدان انسان است، گفت: احیای نام بزرگان و معرفی آثار آن‌ها به مردم از فراهم کردن مقدمات نزول رحمت الهی است.

گرامیداشت یاد صالحین از فراهم کردن مقدمات نزول رحمت الهی است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله کریمی جهرمی در جلسه با اعضای دبیرخانه کنگره علامه بهابادی که در بیت آیت الله کریمی جهرمی برگزار شد، اظهار کرد: عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : عِنْدَ ذِکْرِ اَلصَّالِحِینَ یَنْزِلُ اَلرَّحْمَةُ.

وی اضافه کرد: زمانی که امت اسلامی از بزرگان دینی یاد می‌کنند، رحمت واسعه الهای بر آن‌ها نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند در این عالم مشمول رحمت الهی می‌شوند، مطرح کرد: در عالم جاودان نیز خداوند اجر و پاداش شما را خواهد داد.

وی با بیان اینکه در بیان مطلب پیرامون شخصیت ها نباید از دایره اعتدال و انصاف خارج شد تصریح کرد: باید در قسمت تحقیق بیشترین وقت را گذاشت تا خدای نکرده، برخی آثار علما به نام عالم دیگری منتشر نگردد.

وی با بیان اینکه در سیره نویسی باید دقت فراوانی وجود داشته باشد، ابراز کرد: معرفی آثار بزرگان تغذیه روحی است و باید به گونه‌ای باشد که واقعا روح و جان جامعه و مردم را تغذیه کند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد بالا نشانه ارزش کار نیست، بیان کرد: اگر هزینه ای انجام می‌شود واقعا باید بدانیم که در جای درست انجام شده است.و الا مقدار بالای هزینه حاکی از صحت و برتری و ارزش کار نیست.

وی با بیان اینکه باید نکاتی که انتشار می دهیم  برای همه و یا حداقل برای بخشی از جامعه مفید باشد، اظهار داشت: امروز مردم گرفتار گاهی از اوقات به نان شب خود محتاج هستند، در نتیجه باید در هزینه بیت المال بسیار مراقبت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: افرادی که در عرصه معرفی علما و بزرگان دینی گام بر می‌دارند، این کار را یک اقدام عبادی بدانند. و خود را در محضر خدا بدانند و با نیت خالص و برای رضای خدا در هر قسمت از این کار مشغول به خدمت باشند تا مورد رضایت حضرت ولی عصر ارواحنافداه واقع گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه