English

باید به خانواده‌های خود رنگ خدایی بدهیم

استاد حوزه علمیه گفت: باید به خانواده‌های خود رنگ خدایی بدهیم.

باید به خانواده‌های خود رنگ خدایی بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام میراحمدی در سخنرانی جمعه‌شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه تمام کارهای انسان در طول شبانه‌روز از دو حال خارج نیست گفت: برخی از اعمال و رفتارهای ما اعمال عبادی است که خدا بر ما واجب کرده و باید انجام دهیم؛ ولی برخی از اعمال و رفتار ما افعال اختیاری است و می‌توانیم بر اساس میل و نفرت درونی خود آنها را انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه اعمال عبادی بر اساس تکلیفی که بر عهده انسان آمده باید برای رضای خدا انجام شود، گفت: انسان ولی محور و شخصی که خود را در زیر سایه قرآن و اهل‌بیت می‌داند، سعی می‌کند همان‌طور که در اعمال عبادی رضای خدا را در نظر دارد در افعال اختیاری هم خدا را در نظر داشته باشد و کار را برای رضای خدا انجام دهد.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید جن و انس را خلق نکردم مگر برای اینکه من را عبادت کنند، افزود: عبادت در بیان مفسران قرآن مختص نماز و روزه و اعمال عبادی نیست؛ بلکه به این معنی است که انسان هر کاری انجام می‌دهد برای رضای خدا باشد و نیت خدایی داشته باشد و رنگ خدایی به کارهایش بدهد.

 وی با تأکید بر اینکه باید به خانواده‌های خود رنگ خدایی بدهیم، ابراز کرد: خانم خانه وقتی صبح بیدار می‌شود و به خانه رسیدگی می‌کند نیت کند و بگوید خدایا من این کارها را برای رضای تو انجام می‌دهم و مرد خانه که از خانه بیرون می‌آید نیت کند که خدایا برای رضای تو و تهیه رزق حلال برای زن و فرزندم از خانه بیرون می‌روم.

 میراحمدی عمل صالح را عملی دانست که با نیت خدایی انجام شود و گفت: سبک زندگی ما باید به‌گونه‌ای باشد که کارها و اعمال ما برای‌خدا باشد و اینگونه اعمال ما عمل صالح می شود و وقتی عمل ما عمل صالح شد برای ما ثواب می‌نویسند.

 وی با بیان اینکه سبک زندگی ما به سمت زندگی‌های فردمحور می‌رود و خانواده‌ها از حال هم خبر ندارند، افزود: سبک زندگی اسلامی برای خانواده این است که خانواده دور سفره بنشینند و با هم غذا بخورند و از احوال هم باخبر باشند.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خوشا به حال خانواده‌هایی که آن‌جور که امام‌زمان (عج) می‌پسندند زندگی می‌کنند، گفت: ما باید حب و بغض خود را به حب و بغض ولی خدا متصل کنیم و اگر این‌طور شود با یک واسطه به خدا متصل خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه