English

جریان نفاق با نفوذ در ساختار به دنبال تغییر مسیر حکمرانی است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: جریان نفاق با نفوذ در ساختار به دنبال تغییر مسیر حکمرانی است.

جریان نفاق با نفوذ در ساختار به دنبال تغییر مسیر حکمرانی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری قرآن کریم در حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء ۲۸ گفت: یکی از سوره های مهم این جزء سوره منافقون است و یکی از مهم ترین موانع اقتدار امت اسلامی نیز مسئله نفوذ در ارکان امت اسلامی است.

وی اظهار داشت: منافقین همانند موریانه با نفوذ باعث تضعیف امت اسلام می شوند و برای حفظ اقتدار امت اسلام، شناخت منافقین لازم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دوگانگی باطن و ظاهر اولین ویژگی منافقین است به گونه ای که با ظاهری انقلابی و مقدس به دنبال اهداف شوم خود هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عده ای مدعی التزام به قانون اساسی، اسلام و ولایت فقیه هستد اما پایبند به این امور نیستند و این منافقین هستند که خود را در پوشش مسائل دینی پنهان و از مقدسات سوء استفاده و منافقانه اهداف خود را دنبال می‌کنند.

حاج ابوالقاسم دولابی یادآور شد: منافقان نمی توانند حقایق دین را درک کنند و از معارف دینی لذت ببرند چراکه بر قلب‌های‌شان مهر خورده و فقدان آگاهی از لابه لای سخنان آن‌ها آشکار می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: منافقان ظاهری فریبنده، پوشش انقلابی و ایمانی دارند اما هیچ بهره ای از ایمان نبرده اند و فاقد هر گونه نشاط، نور و طروات هستند در حالی‌که مومنان همانند گیاهان با نشاط و فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی‌های منافقان گفت: منافقان همواره بدگمان بوده و ترس از حوادث پیرموانی خود دارند و هر حادثه‌ای را به ضرر خودشان تفسیر کرده و هراس از رسوایی باطن خود دارند.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: منافقان از اظهار ندامت در قبال خیانت‌های خودشان خودداری می‌کنند و بعد آنکه رسوا می‌شوند از پذیرش خیانت فرار می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: فسق و فجور و رفتارهای نادرست، عدم التزام به ارزش‌ها و تعالیم دینی، تحریم مومنان، لذت از مشکلات اقتصادی مومنان و همکاری با تحریم کنندگان مومنان از دیگر مشخصات منافقان است در حالی‌که خداوند یاور مومنان است و از خزائن مادی و معنوی خود مومنان را کمک خواهد کرد.

وی افزود: منافقان در خیال خام خود به فکر از بین رفتن عزت مومنان و زوال اقتدار امت اسلام و نظام اسلامی هستند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هدف اصلی جریان نفاق تغییر مسیر حکمرانی و در نتیجه ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی است که با نفوذ در ساختارهای قدرت و ممانعت از اجرای ارزش‌های دینی و ترویج سبک زندگی غربی این اهداف شوم را دنبال می‌کند.

وی در پایان گفت: جریان نفاق با ظاهر دینی به دنبال جایگزین کردن مکاتب غربی و اقتصاد غیر اسلامی به جای مکاتب دینی و اقتصاد اسلامی است که مهم ترین ابزار جریان نفاق نیز رسانه است که توسط این رسانه با تحریف و تغییر اولویت ها و برجسته نمودن مسائل حاشیه ای اهداف خباثت آمیز خود را دنبال می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه