English

رسالت سنگین حوزه علمیه در قرن جدید

مدیر حوزه‌های علمیه به رسالت سنگین حوزه علمیه در قرن جدید اشاره کرد.

رسالت سنگین حوزه علمیه در قرن جدید

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی دردیدار با طلبه‌های مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت‌(ره) ، خطاب به طلبه‌ها، استادان و مسئولان این مدرسه با اشاره به یکصد سالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم افزود: هویت حوزه‌، یک هویت فراصنفی و عمیقی است، که هم باید آن را بشناسیم و هم درصدد تقویت و بالندگی آن باشیم.

وی ادامه داد: اندیشه‌ورزی و خردورزی و علم‌بنیانی در ذات حوزه‌های علمیه وجود دارد، ما وارث یک تاریخ بزرگ هستیم که در آن سلسله عالمان و بزرگان ما در علوم عقلی، کلامی، فلسفی، فقهی، حدیثی و حتی رشته هایی چون ریاضی و طبیعی و نجوم و طب  از یک تاریخ بسیار روشن و پرمایه برخوردار هستند.

اعرافی بیان داشت: هر چند امروز حوزه‌های علمیه ما تخصصی تر شده، و بخش‌هایی دیگر بر دوش دانشگاه است، ولی روزگاری همه این علوم در حوزه‌ها و مدارس علمیه تدریس می‌شدند. 

عضو شورای عالی حوزه گفت: حوزه‌های علمیه  از پیشینه بزرگی از قلمروهای مختلف معرفتی برخوردار است، این دانش بنیانی و معرفت نهادی را باید بشناسیم، به آن افتخار کنیم و امروز آن را تحول ببخشیم و به سمت قلمروهای جدید حرکت کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان، گفت: حوزه تاریخ پر افتخار دارد و ضمن آنکه باید به آن افتخار کنیم نباید در آن تاریخ بمانیم و به افق‌های جدیدی در این زمینه بیندیشیم و گام برداریم، حوزه همیشه به علم و دانش و معرفت شناخته شده‌است که باید تقویت شود.

وی بیان کرد: امروز اندیشه‌های گوناگون در عرصه‌های کلامی، حدیثی و تفسیری و بخش‌های مختلف در جهان وجود دارد که گاهی در رقابت با اندیشه و معرفت دینی است که باید این پایه‌ها را تقویت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه