English

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شیراز:

مدیریت مدارس طرح امین برعهده آموزش و پرورش و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی است

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه وآموزش و پرورش، گفت: مدیریت مدارس وابسته به حوزه های علمیه بر عهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.

مدیریت مدارس طرح امین برعهده آموزش و پرورش و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور استان های ایلام، لرستان ، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز، با اشاره به روایتی از بزرگان، اظهار کرد: معلم ابتدا باید خودسازی کند و مراتب تربیتی را طی کند سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد لذا معلم نباید صرفا به آموزش بپردازد بلکه تربیت دانش آموزان جزیی از عملکرد معلم است.

وی افزود: مسیر همکاری ها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه همواره مطلوب بوده اما در دو سال اخیر این همکاری ها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است.

نیکزاد تصریح کرد: دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح های پخته و جا افتاده است باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارتباط و پیوند مسجد و مدرسه در دستور کار ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش قرار گرفته است لذا این طرح با اهداف تربیتی در دستور کار قرار گرفت.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه های علمیه بر عهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود. 

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین هدف ما بهره مندی از ظرفیت حوزه های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است لذا این آموزش و پرورش و نهایتا دانش آموزان هستند که از این همکاری ذی نفع هستند.

نیکزاد اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند لذا یکی از این نهادها که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه  های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به سند تحول بنیادین اموزش و پرورش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می کند و بر اساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده این همکاری ها شکل گرفته است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورشی ادامه داد: همکاری های بین دو نهاد اموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می رود لذا یکی از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می شود؛ پیوند مدرسه و مسجد است بنابراین دانش آموز باید ارتباط قوی و عمیقی با پایگاه مسجد داشته باشد.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش آموزان با مساجد سخن گفت و افزود: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی از جمله ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح امین کار تربیتی در مدارس انجام می دهند.

نیکزاد اضافه کرد: مربیان طرح امین پس از فراگیری آموزش های لازم و طی سطوح مختلف و عبور از گزینش وارد مدارس می شوند و با کمک مدیر  و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش آموزان را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است اما در راستای غنی سازی کلاس های فوق برنامه از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده می شود لذا نه متون آموزشی و نه دانش آموز هیچ تغییر نمی کند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: استان فارس در بحث همکاری های بین دو نهاد و اجرای طرح ها همواره سرآمد و پیش قراول بوده است و من از نماینده ولی فقیه در فارس، مدیران حوزه های علمیه برادران و خواهران و اداره کل آموزش و پرورش استان که تعامل بسیار سازنده ای با حوزه های علمیه دارد تشکر می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه