English

افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار در قم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم از افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار در قم خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، منصور دیان اردستانی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ و نیم قطعه نیمچه تخم‌گذار نیز در واحدهای مرغداری پرورش پولت استان موجود است که ذخیره‌ای مناسب برای جوان‌سازی و جایگزینی گله‌های تخم‌گذار استان و کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای قم دربخش پرورش طیور، افزود: با توجه به افزایش سن گله‌های مرغ تخم‌گذار استان که کاهش عملکرد و بهره‌وری در زمینه تولید تخم مرغ را در پی‌داشت، با برنامه‌ریزی مناسب اقدام‌های لازم برای جوان‌ سازی گله‌ها صورت گرفت که از جمله نتایج آن حفظ و ارتقا جایگاه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ است.

وی با بیان لزوم حمایت از فعالان صنعت مرغداری استان، ادامه داد: قم از جمله قطب‌های مهم تولید تخم مرغ‌ کشور به شمار می‌آید و تخم‌مرغ‌های تولید شده در واحدهای مرغداری آن علاوه بر پاسخ به نیاز داخلی استان در سایر مناطق کشور نیز عرضه می‌شود.

اردستانی گفت: ۱۷۰ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان قم فعال است و در این استان روزانه بیش از ۲۵۰ تُن تخم مرغ تولید و برای تامین نیاز مردم به این محصول غذایی مهم به بازار مصرف عرضه می‌شود.

قم از جمله استان‌های برتر کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه