English

محمدمهدی یعقوب زاده:

خراسان رضوی رتبه چهارم تولید مرغ در کشور را دارد

مدیر امورطیور خراسان رضوی بیان کرد: افزایش ۵۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به مشابه سال گذشته دلیل آرامش این روز‌های بازار مرغ است.

خراسان رضوی رتبه چهارم تولید مرغ در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدمهدی یعقوب زاده مدیر امورطیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با وجود اینکه چند هفته‌ای بازار مرغ مشهد در التهاب بود و قیمت‌ها از نوسان بسیار زیادی برخوردار بود و از طرفی با کاهش مرغ روبه رو بودیم، اما در حال حاضر بازار مرغ در مشهد به آرامش رسیده است و مرغ با قیمت مصوب بدون مشکلی در بازار وجود دارد.

یعقوب زاده در ادامه این خبر افزود: افزایش ۵۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به مشابه سال گذشته دلیل آرامش این روز‌های بازار مرغ است بطوریکه در آذرماه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در آبان ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفت.

مدیر امورطیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی رتبه چهارم تولید مرغ در کشور را دارد، از این رو وضعیت تولید مرغ در استان مناسب است و مشکلی در تامین نیاز بازار نداریم.

وی همچنین اظهار کرد: توزیع مرغ به قیمت مصوب در روستا بازار‌های استان یکی از عوامل موثر در کنترل قیمت‌ها است و در حال حاضر مرغ به اندازه کافی و با قیمت مصوب در این بازار‌ها توزیع می‌شود که همین موضوع سبب ثبات در بازار مرغ شده است.

شایان ذکر است که: افزایش تولید در سه ماه اخیر تأثیر زیادی بر ایجاد آرامش در بازار مشهد گذاشته است، ضمن اینکه تقاضا نسبت به عرضه مرغ در بازار مشهد کاهش یافته وسبب تعدیل قیمت‌ها شده است.

لازم بذکر است: در شرایط فعلی، نهاده‌های دولتی ۴۰ درصد بر قیمت تمام شده مرغ تأثیر می‌گذارد. بدیهی است که وقتی نهاده‌های مرغ به قیمت آزاد عرضه شود، قیمت‌ها در بازار نیز تغییر می‌کند؛ به هرحال افزایش قیمت نهاده‌ها به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سبب افزایش نیاز به نقدینگی دربین تولیدکنندگان مرغ می‌ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه