English

محمدمهدی یعقوب زاده:

تعیین قیمت توافقی مرغ، کیلویی ۳۱ هزار تومان برای مصرف کننده

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: روزانه در سطح استان باید ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شودکه این مساله کمی با کندی همراه شد و اگر مرغ منجمد به درستی و با روندی مطلوب در سطح استان توزیع شود، شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

تعیین قیمت توافقی مرغ، کیلویی ۳۱ هزار تومان برای مصرف کننده

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدمهدی یعقوب زاده مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: طی توافقی که با انجمن مرغداران کشور صورت گرفته است، مرغ با احتساب تمام عوامل مورد نیاز در تولید، درب مرغداری کیلویی ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروش‌ها به ازای هرکیلوگرم ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یعقوب زاده در ادامه این خبر متذکر شد: ستاد تنظیم بازار کشور تا کنون قیمت مصوبی را برای مرغ اعلام نکرده است اما طی توافقی که با انجمن مرغداران کشور صورت گرفته است، قرار شده تا مرغ با احتساب تمام عوامل مورد نیاز در تولید، درب مرغداری کیلویی ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروش‌ها یه ازای هرکیلوگرم ۳۱ هزار تومان به فروش برسد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: طی دو هفته گذشته ما با کمبود مرغ مواجه بودیم که البته این مسئله را قبلا پیش‌بینی کرده بودیم و اقدامات لازم را در خصوص تامین مرغ منجمد انجام دادیم.

وی ادامه داد: روزانه در سطح استان باید ۱۰۰ تن مرغ منجمد توزیع شودکه این مساله کمی با کندی همراه شد و اگر مرغ منجمد به درستی و با روندی مطلوب در سطح استان توزیع شود، شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: وضعیت کنونی جای نگرانی ندارد و در استان کمبود مرغ نداریم. بلکه طی دو هفته اخیر بنا به دلایل مختلف، مصرف و تقاضای مرغ افزایش یافته بود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت مرغ و کمبود عرضه آن بودیم که این مشکل تا هفته آینده برطرف خواهد شد.

یعقوب زاده عنوان کرد: همچنین کیفیت مرغ‌های منجمد بسیار خوب است و این موضوع که مرغ‌های منجمد کیفیت مطلوبی ندارند یک مسئله کاملا اشتباه است نرخ اعلام شده برای مرغ رسمی نبوده و قیمت مصوب آن به زودی از منابع رسمی کشور اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با افزایش قیمت مرغ تمایل برای جوجه‌ریزی در استان بیشتر شده است و جوجه ریزی در آبان ماه مطلوب بوده و با سرعت خوبی پیش می‌رود و ظرف یک روز ۶۰۰ هزار جوجه‌ریزی انجام شده و خوشبختانه پیش‌بینی می‌شود که در آبان ماه ۲ میلیون قطعه بیشتر از مهرماه جوجه ریزی انجام شود.

یعقوب زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: میزان جوجه ریزی  در شهریور ماه  ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه  و در مهرماه  ۸ میلیون و ۶۲۱ هزار قطعه بوده است و پیش‌بینی می‌شود میزان مرغی که در آبان ماه خواهیم داشت حدود ۱۰ میلیون قطعه خواهد بود و میزان توزیع مرغ گرم در سطح استان از ابتدای هفته تا کنون ۴۲۷ تن بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه