English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

روزانه ۱۰۰ تن مرغ در همدان مصرف می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با توجه به جوجه ریزی های انجام شده قیمت مرغ در همدان در بهمن ماه بهتر خواهد شد.

روزانه 100 تن مرغ در همدان مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، با بیان اینکه جوجه‌‍ریزی آذرماه خوب بوده است، اظهارکرد: جوجه‌ریزی آذر در اوایل بهمن وارد بازار می‌شود و اگر عرضه مناسب باشد قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به خلاء جوجه‌ریزی در آبان، افزود: در آبان به دلیل مشکلاتی که در نقل و انتقال نهاده‌ها و ارز وجود داشت جوجه‌ریزی کمی انجام گرفت و همین مسأله باعث ایجاد خلاء در بازار مرغ شد به‌طوریکه در دی ماه عرضه مرغ کاهش یافت و قیمت بالا کشید.

وی تصریح کرد: چند روزی است که قیمت مرغ سیر نزولی دارد و اگر در بهمن عرضه خوب باشد بهتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در دی ماه قطعاً جوجه‌ریزی افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود جوجه ریزی در دی ماه بالا برود و از طرفی مرغداران هم تلاش می‌کنند در بازار عید تولید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه 3500 تا 4000 تن گوشت مرغ در استان همدان تولید می‌شود، ادامه داد: در مهر امسال 4000تن و در آبان 2900 تن تولید شد که کاهش 1100 تنی باعث ایجاد خلاء در بازار شد.

نظرپور با تأکید براینکه در آذرماه تولید مرغ به 3900 تن برگشته است،یادآور شد: روزانه 100 تن مرغ در استان همدان مصرف می‌‎شود که با این میزان تولید بین 500 تا 1000 تن مازاد مصرف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته تنشی در زمینه تأمین نهاده‌ها وجود داشت، بیان کرد: به دلیل مسائل ارزی مشکلاتی برای واردکنندگان نهاده‌ها به وجود آمده بود که در حال حل است از طرفی شرکت پشتیبانی امور دام نیز قصد تزریق نهاده‌ها از ذخایر خود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره اینکه گفته می‌شود تولیدکنندگان نهاده‌های خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده محخصول می‌شود، تأکید کرد: تمامی نهاده‌هایی که توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود با ارز دولتی است.

وی با تأکید براینکه عرضه نهاده‌های دامی به طور کامل توسط سازمان رصد می‌شود، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از ذخایر استراتژیک خود را به منظور تنظیم بازار و به روز رسانی ذخایر توزیع می‌کند و قرار نیست تمام نیازهای مرغداران را تأمین کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه