English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم:

افرادی که به درب منازل مراجعه می‌کنند دارای کارت شناسایی مخصوص هستند

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تمام کسانی که به درب منازل مراجعه می کنند دارای کارت شناسایی بوده و خانواده ها توجه داشته باشند حتما کارت نیروهای داوطلب را رویت کرده و سپس همکاری های لازم را با گروه ها داشته باشند.

افرادی که به درب منازل مراجعه می‌کنند دارای کارت شناسایی مخصوص هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیامک محبی در گفت‌و‌گویی، اظهار کرد: وضعیت سلامت و درمان بیماران بهبود یافته کرونایی قم و همچنین غربالگری و ارائه آموزش‌های بهداشتی به خانواده این بیماران پیگیری می‌شود.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی قم، اطلاعات افراد ترخیص شده یک ماه گذشته بیمارستان‌ها جمع آوری و پس از بررسی‌های لازم اطلاعات در سامانه سیب معاونت بهداشت وارد شد.

وی ادامه داد: با استخراج این اطلاعات، مراقبان سلامت و بهورزان به مدت پنج روز وضعیت سلامت این بیماران بهبود یافته را پیگیری کرده و با مراجعه به درب منازل آنان آموزش های لازم در خصوص ایزوله کردن بیمار و گندزدایی به بیمار و اطرافیان آنان ارائه می دهند.

محبی افزود: در بررسی های انجام شده از بیماران بدحال در بیمارستان های استان مشخص شد که بیشتر آنها سابقه تماس با بیمار مبتلا به کرونا را در خانواده خود داشته اند که این موضوع نشان می‌داد که تعداد زیادی از بیماران در منازل وجود دارند که شناسایی آنها تنها از طریق غربالگری امکان پذیر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به حجم بالای کار، توان و ظرفیت محدود دانشگاه علوم پزشکی امکان پیگیری این موضوع به تنهایی ممکن نبود به همین دلیل از بسیج برای پیگیری وضعیت سلامت و غربالگری اطرافیان بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها در قالب تیم های آموزش دیده، کمک گرفته شد.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت وظیفه آموزش مسائل بهداشتی و صدور کارت شناسایی برای افراد داوطلب و همچنین آموزش الزامات و شرح وظایف آنان را بر عهده دارد و سپس این گروه ها بر حسب آدرس هایی که ما در اختیار آنان قرار می دهیم به درب منازل بیماران مراجعه کرده و فرم ارزیابی را تکمیل و در صورت نیاز، گندزدایی منازل را انجام خواهند داد.

محبی افزود: در نهایت اطلاعات موجود در فرم ها جمع آوری و به مرکز بهداشت بازگردانده می شود تا ما بتوانیم پیگیری اطرافیان آنان را به مدت ١۴ روز توسط مسئول بیماری های مراکز و در صورت زیاد بودن تعداد پیگیری ها، توسط پایگاه ها انجام دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه