English

همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر؛

زنگ انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل نواخته شد

زنگ انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور مسئولان محلی و دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل نواخته شد.

زنگ انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل نواخته شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، استاندار اردبیل  در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در آموزشگاه دخترانه سردار شهید سلیمانی شهر اردبیل، آینده کشور را وابسته به تلاش ، فکر دانش‌آموزان و کسب مجاهدانه علم و فناوری عنوان کرد.

سیدحامد عاملی گفت: برای داشتن کشوری آباد و مستقل باید انگیزه و اداره قوی در نسل جوان شکل بگیرد و این اراده و انگیزه باید از روی آگاهی و مبتنی بر دانش و متناسب با مقتضای زمان باشد.

وی با تشریح شرایط وابستگی کشور و نبود استقلال در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران افزود: کشور ما قبل از انقلاب طی سال‌ها محل تاخت و تاز کشورهای بیگانه بود و بخش‌هایی از آن به علت بی‌کفایتی سردمداران بی‌کفایت وقت از خاک ایران جدا شد ولی انقلاب عزت را به کشور بازگرداند و نگذاشت که در دوره هشت ساله دفاع مقدس، ذره‌ای از خاک این کشور جدا شود.

استاندار اردبیل خواستار تبیین دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی به نسل جوان شد و بیان کرد: امروز ما وظیفه داریم که از استقلال و عزتی که کشور ما به دست آورده جانانه دفاع کنیم و علاوه بر حراست از انقلاب، برای اعتلای کشور خود نیز به تولید ثروت بپردازیم و در زمینه اقتصادی نیز به قدرت جهان تبدیل شویم.

وی تولید ثروت را منوط به تولید علم و دانش و فناوری دانست و اظهار کرد: اگر از ظرفیت خوب نخبگان خود استفاده کنیم و با نگاه به تجربیات گذشته و خودشناسی، با اهداف هوشمندانه و با برنامه‌ریزی دقیق کار کنیم، می‌توانیم در تولید ثروت نیز به اقتدار کافی برسیم.

عاملی همبستگی، همدلی و حمایت از تولید داخلی را برای پیشرفت کشور لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: برای تحقق این هدف، دانش‌اندوزی، کسب مهارت علمی و تولید فناورانه، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی همچنین با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان اردبیل گفت: در این استان زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در حال تکمیل شدن است و با اقدامات خوبی که آغاز شده، زمینه برای تولید ثروت و پیشرفت به تدریج فراهم می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین خواستار توجه به برنامه‌ریزی برای تولید ثروت شد و ادامه داد: این استان در زمینه توسعه و ایجاد بستر تولید ثروت و رفع بیکاری، گام‌های خوبی برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز این آیین گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه محوری در ایام الله دهه فجر در مدارس و مراکز آموزشی استان اجرا خواهد شد.

کلام‌الله صفری افزود: همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب و مبعث رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص)، برگزاری یک هزار جشن بزرگ در یک هزار مدرسه استان تدارک دیده شده است.

وی تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای این امر را ضروری خواند و بیان کرد: برای تحقق این هدف با همکاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه استان و با مشارکت ۲۶۵ هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی لازم انجام شده که به تدریج در دهه فجر به اجرا در خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه