English

کلیم‌ اله وثوقی خبر داد:

افزایش نظارت بر عملکرد شرکت ها و ناوگان های عمومی مسافربری در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: نظارت بر عملکرد شرکت ها و ناوگان های عمومی مسافربری در سطح استان افزایش می یابد.

افزایش نظارت بر عملکرد شرکت ها و ناوگان های عمومی مسافربری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم اله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در آخرین جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: مطابق شیوه نامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت نوروزی اداره کل نیز آغاز شده و طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.

وی شعار طرح نوروزی راهداری را نوروزی متفاوت عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف برخورداری از سفری ایمن، روان و آسان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: طرح پیش فروش بلیت نوروزی از دهم اسفندماه آغاز شده که این طرح با رعایت سقف ۵۰ درصد ظرفیت سرویس دهی شرکت های حمل و نقل مسافر بدون افزایش نرخ و به منظور امکان مدیریت محدودیت های احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا عملیاتی شده است.

وثوقی تشدید نظارت بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مسافری گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های حمل و نقل با تاکید بر توقف ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای ادای فریضه نماز، صرف غذا و همچنین مساجد و نمازخانه های بین راهی،هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه های مسافری، فعالیت موثر مدیران فنی شرکت ها و موسسات حمل و نقل در اعمال دقت نظر بیشتر جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی مسافری از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر‌چرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه و مثلث شبرنگ مورد توجه و بازرسی ویژه قرار می گیرد.

وی از انجام تمهیدات لازم جهت اعزام زائران کاروان‌های راهیان نور خبر داد و افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیش از پیش مردم با رشادت های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس مناسب‌ترین ناوگان‌های حمل و نقل عمومی را به این مهم اختصاص داده تا زائران سرزمین های ایثار و مقاومت سفری ایمن داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل می گوید: بکارگیری ناوگان عمومی فاقد شرایط لازم ممنوع است و صدور مجوز سرویس دربستی در ایام نوروز به این اداره‌کل واگذار شده است.

وثوقی توقف فعالیت های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها را در طول اجرای طرح نوروزی یادآور شد و گفت: گشت های نوروزی راهداری در این ایام خاص از فعالیت دست فروشان در حریم جاده ها جلوگیری کرده و با حضور شبانه‌روزی خود در محورهای مواصلاتی از حریم راهها حفاظت و صیانت خواهند کرد.

وی بر زیباسازی و بهسازی جاده ها، مرمت و اصلاح تابلوهای اطلاع‌رسانی، رنگ آمیزی جداول و سرعت گیرها، مرمت و نصب گاردریل ها، رفع مشکلات سیستم های روشنایی، اصلاح خط کشی راهها، پاکسازی زباله از حریم راهها، انجام اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راه‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، لکه گیری و رفع افتادگی چاله ها، استفاده از ظرفیت تابلوها و بیلبوردهای جاده ای به منظور اطلاع رسانی های لازم، تسطیح حریم و رفع افتادگی شانه راه در راستای استقبال هر چه از مسافران نوروزی تاکید کرد.

وثوقی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان اکیپ‌های راهداری زمستانی تا پایان تعطیلات نوروزی جهت ارائه خدمات لازم به مردم عزیز در راهدارخانه ها و گردنه های استان اردبیل مستقر خواهند بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه