English

بعد از مرگمان چه بر سر بیت کوین‌هایمان می‌آید؟

یکی از مسائل مهم در زمینه ارزهای دیجیتال که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، این است که بعد از مرگ‌مان چه بلایی بر سر بیت کوین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتالی ما می‌آید؟

بعد از مرگمان چه بر سر بیت کوین‌هایمان می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری موج، در چند سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال رونق بسیار خوبی گرفته است و بسیاری از افراد دنبال این فرصت هستند که با سرمایه‌گذاری در این بازارها سرمایه خود را چند برابر کنند.

این افراد با استفاده از سایت های آموزش ارز دیجیتال و مطالب آموزشی موجود در آن‌ها توانسته‌اند تا سیگنال ارز دیجیتال مناسبی را پیدا کنند و از این طریق روند تغییر قیمت ارزها را تشخیص دهند.

علاوه بر این در این سایت‌های آموزشی روش‌های دور زدن احراز هویت بایننس نیز بیان شده است. به این ترتیب مشکل احراز هویت در بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال برای هموطنانی که می‌خواهند معاملات خود را در آن انجام دهند، حل می‌شود.

یکی از مسائل مهم در زمینه ارزهای دیجیتال که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، این است که بعد از مرگ‌مان چه بلایی بر سر بیت کوین‌ها و دیگر ارزهای دیجیتالی ما می‌آید؟ این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا هیچ کس نمی‌داند تا چه وقتی زنده می‌ماند.

از آن جایی که اهمیت این موضوع بسیار زیاد است، بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این مطلب درباره این موضوع صحبت کنیم که بعد از مرگمان چه بلایی بر سر ارزهایمان می‌آید. برای آگاه شدن از این موضوع تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

اگر شخصی فوت کند، چه بلایی بر سر بیت کوین‌هایش می‌آید؟

به این دلیل که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا محبوبیت بالایی پیدا کرده است، در نتیجه این نگرانی بزرگ ذهن افرادی را که در این بازارها به‌صورت بلند مدت سرمایه‌گذاری کرده‌اند مشغول کرده است: بعد از مرگ چه اتفاقی برای بیت کوین‌هایمان رخ می‌دهد؟

در سال 2020 میلادی تحقیقات بسیار وسیعی در سطح جهان صورت گرفت و مشخص شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی از این موضوع نگران هستند و می‌خواهند بدانند بعد از مرگ آن‌ها ارزهایشان چه می‌شوند.

با این که این سرمایه‌گذاران از این بابت بسیار نگران هستند، اما نسبت به افراد معمولی که هیچ سرمایه‌ای در بازار ارز ندارند، 4 برابر کمتر وصیت ‌نامه می‌نویسند تا دارایی‌های خود را به وراثانشان بدهند.

براساس وایت پیپر بیت کوین که یک مدل الکترونیکی همتا به همتا است، پرداخت‌های آنلاین می‌توانند توسط یک نفر به دیگری فرستاده شوند بدون این که هیچ موسسه‌ای در آن دخالت کند.

بیت کوین با این که یک شبکه توزیع یافته است، اما هیچ مقام مرکزی ندارد که بتواند کنترلی روی دارایی‌های کاربران خود داشته باشد. در نتیجه هیچ کس به غیر از شخص سرمایه‌گذار بیت کوین، نمی‌تواند دارایی‌های‌ خود را کنترل کند.

به این دلیل که کسی بر دارایی بیت کوین فرد دیگری کنترل ندارد و بسیاری از افراد از سرمایه‌گذاری خود روی ارز دیجیتال بیت کوین با خانواده‌شان صحبت نمی‌کنند، بنابراین سالانه میلیون‌ها ارز دیجیتال به دلیل مرگ صاحبانشان گم می‌شوند.

تخمین زده می‌شود تا الان بیش از 4 میلیون بیت کوین بعد از از دست رفتن دسترسی به آن‌ها از گردش خارج شده‌اند و دلیل عمده این اتفاق مرگ صاحبان بیت کوین‌ها بوده است.

با این حال نمی‌شود گفت ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین را نمی‌توان بعد از مرگ صاحب آن به کسی داد یا این ارزها برای همیشه از گردش خارج می‌شوند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از آن‌ها ارزهای دیجیتال خود را به فرزندان یا وارثان خود بدهند. با این حال برای واگذاری این ارزها به وارث‌ها باید کمی زمان صرف کرد و به‌صورت کامل و با برنامه‌ریزی جلو رفت.

در ادامه به بیان چند مورد از این روش‌ها می‌پردازیم.

فرد کلید خصوصی خود را با اعضای مورد اعتماد در خانواده به اشتراک بگذارد

این روش در واقع ساده‌ترین روشی است که فرد می‌تواند برای از بین نرفتن ارزهای دیجیتال خود بعد از مرگش انجام دهد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال بیان کرده‌اند که با استفاده از این روش از نابود شدن سرمایه بعد از مرگشان جلوگیری می‌کنند.

هال فینی یکی از افرادی است که از جمله ابتدایی‌ترین حامیان بیت کوین به‌شمار می‌رود، این سرمایه‌گذار وصیت کرد تا بعد از مرگش کلیدهای ارز دیجیتال او را به فرزندانش بدهند. در واقع این وصیت یک سال قبل از مرگ ایشان نوشته شد.

در متن وصیت هال فینی آمده است:

« موضوع واگذاری ارز دیجیتال بعد از مرگ یکی از مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد. بیت کوین‌های من در گاوصندوق خانه‌ام نگهداری می‌شوند. علاوه بر این فرزندانم نیز از ارزهای دیجیتال اطلاعات بسیار بالایی دارند.

از نظر من ارزهای دیجیتالم از خطر دور هستند و از میراثی که به جا می‌گذارم خیالم راحت است.»

این روش واگذاری بیت کوین‌ها ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما برای همه فعالان حوزه ارز دیجیتال مناسب نیست. از طرفی زمانی که فرد به این شکل کلید خود را در اختیار فرزندانش قرار دهد، ریسک کار بالا می‌رود، زیرا امنیت سرمایه و حفظ آن به‌خطر می‌افتد.

در صورتی که با استفاده از این روش می‌خواهید دارایی‌هایتان را به فرزندانتان بدهید باید مطمئن شوید که آن‌ها از برنامه‌های شما باخبر هستند.

ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاری در صرافی‌هایی که با گواهی فوت دارایی‌ها را آزاد می‌کنند

بعضی از صرافی‌ها هستند که با ارائه گواهی فوت دسترسی به دارایی‌ها را برای فرزندان شخص متوفی آزاد می‌کنند. با این که موضوعات مرتبط با وراثت برای بیت کوین اهمیتی ندارد، اما در بعضی از سرویس‌های ارز دیجیتال به خانواده متوفی اجازه داده می‌شود تا به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند.

برای مثال کوین بیس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال و سرویس کیف پول در آمریکا است که به افراد عزادار اجازه می‌دهد با ارائه اسناد و مدارکی از جمله وصیت نامه و گواهی فوت شخص، به دارایی‌های فرد فوت شده در خانواده خود دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، کاربران این صرافی می‌توانند فردی را در حساب خود به‌عنوان ذی‌نفع مشخص کنند. این مراحل توسط خود صرافی کوین بیس انجام نمی‌شود و افراد باید مراحل این کار را توسط وکلای انحصار وراثت انجام دهند.

سرویس‌های وراثت ارز دیجیتال

سرویس‌هایی وجود دارند که از وراثت دارایی‌ها اطمینان پیدا می‌کنند. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به شرکت‌هایی از قبیل SAFE HAVEN، TrustVerse و Casa اشاره کرد که در حال بررسی روش‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه دهند با استفاده از فناوری بلاک چین و رمزنگاری، سرمایه دیجیتال خود را بعد از مرگ واگذار کنند.

SAFE HAVEN به‌طور رسمی سرویس وراثت ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده است و کاربران آن می‌توانند به ارزهای خود از جمله بیت کوین دسترسی داشته باشند. اسم این سرویس Inheriti است.

این پلتفرم در ازای هر نسخه پشتیبانی که ارائه می‌کند، نزدیک به 20 تا 40 دلار توکن این شرکت (SHE) را دریافت می‌کند. طرح استاندارد این پلتفرم نیز 5 دلار است و افراد می‌توانند با پرداخت این 5 دلار به‌صورت ماهیانه از آن استفاده کنند.

ارز دیجیتال

افراد بعد از این که از سرنوشت ارزهای خود مطمئن شدند و فهمیدند بعد از مرگشان چه بلایی بر سر بیت کوین‌هایشان می‌آید، می‌توانند با خیال راحت با پیدا کردن یک سیگنال ارز دیجیتال قیمت ارزها را تشخیص دهند و سرمایه خود را چندین برابر کنند.

از طرفی افرادی که در ابتدای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستند، می‌توانند با استفاده از سایت های آموزش ارز دیجیتال به‌صورت کامل درباره این بازار اطلاعات به‌دست آورند و در آن سرمایه‌گذاری کنند.

با استفاده از این آموزش‌ها می‌توان دور زدن احراز هویت بایننس را نیز یاد گرفت و معاملات خود را در صرافی بزرگ بایننس انجام داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه