English

سرور اختصاصی چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم تا توضیح دهیم سرور اختصاصی چیست و چرا باید آن را تهیه نماییم.

سرور اختصاصی چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم تا توضیح دهیم سرور اختصاصی چیست و چرا باید آن را تهیه نماییم. در واقع سرور اختصاصی نوعی میزبانی وب است که در آن مشتری از کل منابع سرور منحصرا استفاده می‌کند. برای این که متوجه شوید مزایای سرور اختصاصی چیست، می‌توان گفت اگر وب سایت شما با مشکل افزایش ترافیک مواجه است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که وب سایت خود را به سرور اختصاصی منتقل کنید. سرور اختصاصی در اصل یک سرور است که فقط سایت شما را میزبانی می‌کند و نه تنها می‌تواند عملکرد سایت شما را بهبود بخشد، بلکه زمان بارگذاری صفحات سایت شما را نیز افزایش داده و به شما در بهینه سازی امنیت کمک می‌کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور اختصاصی (Dedicated Server) چیست و با مزایای آن آشنا خواهیم شد. 

تعریف سرور اختصاصی

 

آگهی

یک سرور اختصاصی نوعی سرور از راه دور است که منابع آن کاملاً به فرد، سازمان یا برنامه اختصاص داده شده است. سرور اختصاصی منحصر به‌فرد و کاملا در اختیار شما است و با هیچ مشتری، سرویس یا برنامه دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

سرور اختصاصی عملکردی مانند یک سرور داخلی ارائه می‌دهد اما تحت مالکیت، پشتیبانی و مدیریت ارائه دهنده سرور قرار دارد. کاربر/مشتری از راه دور با سرور اختصاصی از طریق اینترنت ارتباط برقرار می‌کند تا مجموعه‌ای از خدمات مبتنی بر سرور را انجام دهد.

یک سرور اختصاصی ممکن است برای میزبانی برنامه‌ها و یا خدمات و همچنین برای ذخیره اطلاعات و خدمات پشتیبان‌گیری استفاده شود. همچنین ممکن است از سرور اختصاصی برای میزبانی و ارائه خدمات تخصصی مانند پیاده سازی سرورهای فایل یا شبکه اختصاصی استفاده شود.

مزایای سرور اختصاصی

مشاغل بزرگ و کوچک با طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای میزبانی وب سایت، برنامه وب یا سرور ایمیل خود روبرو هستند. رایج‌ترین گزینه، میزبانی اشتراکی است، جایی که منابع یک سرور توسط تعدادی از وب سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین سرور مجازی نیز گزینه‌های قابل تامل دیگری هستند.

اما شرکتی که به دنبال قدرت و کنترل بیشتر است ممکن است به خدماتی که سرور اختصاصی ارائه می‌دهد، نیاز داشته باشد. با خرید سرور اختصاصی، یک سرویس گیرنده از یک شرکت ارائه دهنده، سرور اختصاصی مورد نیاز را اجاره می‌کند و از منابع آن سرور استفاده انحصاری می‌کند. ارائه دهنده CPU، RAM و فضای دیسک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

۱. منابع سرور به اشتراک گذاشته نمی‌شوند

هنگامی‌که یک سرور اختصاصی را انتخاب می‌کنید، منابع کامل یک سرور را دریافت می‌کنید. نیازی نیست نگران این باشید که وب سایت‌های دیگر CPU و RAM سرور را محدود کنند. با یک سرور اختصاصی، می‌توانید مطمئن باشید که اسکریپت‌های مخرب موجود در وب‌سایت دیگر یا افزایش استفاده از پهنای باند، سرعت سرور شما را کند نمی‌کند.

۲. افزایش عملکرد و امنیت

 

آگهی

خرید سرور اختصاصی حداکثر زمان کاری برای وب‌سایت شما را تضمین می‌کند. میزبانی اشتراکی اغلب برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک کم تا متوسط ​​بهترین است. اگر وب‌سایت شما ترافیک زیادی داشته باشد، سرورهای اختصاصی نسبت به میزبانی اشتراکی ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می‌دهند.

۳. انعطاف‌پذیری

یک سرور اختصاصی به مشتری اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی سرور را بر اساس نیازهای مشتری به میزان CPU، RAM، فضای دیسک و نرم‌افزار داشته باشید. در میزبانی اشتراکی، مشتری محدود به برنامه‌ها، نرم‌افزار و محیط عملیاتی است که قبلاً در سرور بارگذاری و نصب شده‌اند. آنها ممکن است نرم‌افزاری را به مشتری ارائه دهند که مشتری به آن احتیاج ندارد و یا فاقد کارهایی باشد که آنها انجام می‌دهند. یک سرور اختصاصی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا محیط سرور قابل تنظیم را متناسب با نیازهای خود داشته باشند.

۴. آدرس IP منحصر به‌فرد

 

آگهی

هر سرور دارای آدرس IP منحصر به فرد خود است. اما در میزبانی اشتراکی، آدرس IP را با چندین وب سایت دیگر به اشتراک می‌گذارید. اگر یکی از مشترکین شما یک سایت هرزنامه یا یک سایت آلوده داشته باشد، این امر می‌تواند به معنی کاهش رتبه وب‌سایت شما باشد.

در سرور اختصاصی، شما یک سرور اختصاصی دارید، به این معنی که آدرس IP منحصر به فرد خود را دارید. این امر  مخصوصا زمانی بسیار مهم است که شما یک وب سایت تجارت الکترونیکی هستید که برای پردازش کارت اعتباری به SSL نیاز دارد.

۵. هیچ هزینه‌ای برای خرید یا نگهداری تجهیزات وجود ندارد.

اگر شرکتی به یک سرور اختصاصی نیاز دارد، اما زمان یا منابع لازم برای مدیریت یک سرور را ندارد، میزبانی اختصاصی راهی کم هزینه برای دسترسی به منابع یک سرور کامل است. شرکت ارائه دهنده میزبانی اختصاصی، هزینه ساخت و نگهداری تجهیزات سرور، کاهش هزینه‌های سربار برای خرید فضای تجاری سرور و بهبود بازده سرمایه‌گذاری را بر عهده می‌گیرد.

هرچند داشتن مزایای فوق هزینه دارد و از طرفی میزبانی اشتراکی ارزان‌ترین راه یک وب سایت برای یک تجارت آنلاین است و سرور اختصاصی در مقایسه با آن بسیار گران‌تر است. اما سایت‌هایی که با ترافیک زیادی سروکار دارند یا نیازهای زیادی برای سفارشی‌سازی و امنیت دارند، ممکن است دریابند که سرور اختصاصی بهترین گزینه آنها است.

 سرور اختصاصی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

اگر کسب‌و‌کار شما در مقیاس وسیع آماده شده است، داشتن وب‌سایت و برنامه‌های کاربردی شما در یک سرور اختصاصی، عملکرد برتر را تضمین می‌کند. با این حال، یک سرور اختصاصی یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای یک شرکت است، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید.

اگر در حال حاضر از سرور مجازی استفاده می‌کنید، مزایای آن را با سرور اختصاصی مقایسه نمایید. شاید بهتر باشد در ابتدا با انتقال تنها یک برنامه از سرور مجازی به سرور اختصاصی، برای مقایسه عملکرد و بهبود امنیت در مدت زمان کوتاه، جوانب و مزایای آن را بسنجید. به این ترتیب می‌توانید تعیین کنید که آیا نیاز به انتقال به سرور اختصاصی هست و یا چه زمانی می‌خواهید برنامه‌های بیشتری را به سرورهای اختصاصی خود منتقل کنید.

اگر مطمئن هستید که وب سایت و تجارت شما رشد گسترده‌ای خواهد داشت، داشتن یک سرور اختصاصی می‌تواند در آینده در وقت شما صرفه‌جویی کند. شما با خیال راحت می‌دانید که هر چقدر هم که بزرگ شوید، منابعی در اختیار دارید تا بتوانید حضور خود را در وب تقویت کنید.

تصمیم شما در مورد انتقال از سرور مجازی به سرور اختصاصی نیز بر اساس قیمت تعیین می‌شود. سرورهای اختصاصی بالاترین عملکرد را ارائه می‌دهند، اما قیمت بالاتری نسبت به سرورهای مجازی دارند. سرور مجازی عملکرد، انعطاف‌پذیری و امنیت کافی را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و وب‌سایت‌های شخصی ارائه می‌دهد.

کلام آخر

به دلایل واضحی که در این مقاله توصیح دادیم، سرورهای اختصاصی صرف نظر از قیمت آن‌ها، بهترین گزینه هستند. با این حال، این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا پرداخت اضافی برای سرورهای اختصاصی، برای تجارت شما ارزش دارد یا خیر. سرور مجازی ابری و سرورهای خصوصی مجازی برای انواع خاصی از مشاغل نیز به خوبی کار می‌کنند، بنابراین شما باید مزایا و معایب آن‌ها را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا خرید سرور برای شما ارزش دارد.

اگر کسب وکار یا وب سایت شما در شرایطی است که بتواند افزایش قابل ملاحظه‌ای در درآمد داشته باشد، پس برای نتیجه‌گیری در مورد ارتقاء سرویس میزبانی وب با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس بگیرید. به این ترتیب، شما از عملکرد یکنواخت سایت و بالاترین امنیت ممکن در میزبانی وب سایت خود اطمینان خواهید داشت.+

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه