English

افتتاح ایران پلاست با حضور دو وزیر/حضور پررنگ شرکت های کوچک چینی و هندی

سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست در شرایطی افتتاح شد که ایران زیر فشار تحریم های آمریکا قرار دارد و حضور گسترده شرکت های کوچک چینی و هندی نشان داد تحریم های آمریکا علیه ایران اثرگذار نیست.

افتتاح ایران پلاست با حضور دو وزیر/حضور پررنگ شرکت های کوچک چینی و هندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، صبح امروز سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست با حضور وزیر نفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی افتتاح شد، در این نمایشگاه شرکت های از بیش از 10 کشور دنیا حضور دارند که وقتی در سالن های این نمایشگاه قدم می زنید حضور شرکت های کوچک و دانش بنیان چینی و هندی که بیشتر در زمینه پلیمر، رنگ، پلاستیک و...فعال هستند پررنگ به نظر می رسد.

در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان ایرانی نیز در این بخش فعال شده اند، اما در این سال ها بیشترین تمرکز ایران روی تولید خوراک های جدید پتروشیمی بوده است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر مزیت های همچون خوراک پایدار و دانش فنی داخلی منجر بی اثر کردن تحریم ها در پروژه های سرمایه گذاری در پتروشیمی شده است، گفت: یکی از راه های دور زدن تحریم ها تقویت شرکت های فنی مهندسی بخش خصوصی است که در حال حاضر برخی شرکت های خارجی به دلیل توان بالای این شرکت ها برای مشارکت در پروژه ها همکاری با شرکت های ایرانی را پیشنهاد می دهند.

حسین علیمراد با بیان اینکه همکاری در پروژه های پتروشیمی نیازمند سرمایه گذاری کلان است، افزود: سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی نه تنها به ارزیابی های دقیق و بلندمدت می پردازند در تعیین استراتژی های برای بازارهای خارجی نیز مشاوره می گیرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا نوسانات موجود در بازار سرمایه به ویژه در ارزش سهام شرکت های پتروشیمی مانع از کاهش تمایل به سرمایه گذاری در این صنعت نشده است، تصریح کرد: به زور قطع سرمایه بر بودن این صنعت منجر به سرمایه گذاری های پایدار شده است، از این رو آنچه که به عنوان نوسانات در تابلوی بورس مطرح می شود تغییری در میزان سرمایه گذاری های این صنعت نداشته و تنها ممکن است رو استراتژی آن برای اینکه کدام بخش یا محصول زودتر عملیاتی شود تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری موج، صنایع پتروشیمی در دنیا روند پیشرفت سریعی را طی کرده، چراکه بخش عمده ای از تولیدات شیمیایی و صنعتی وابسته به این محصولات هستند، از این رو ایران نیز روی ترکیبات جدید محصولات پتروشیمی سرمایه گذاری کرده است و تا سال 1402 نزدیک به 36 ترکیب جدید را عرضه می کند که میزان درآمد این بخش را از 17 میلیارد دلار کنونی به نزدیک 36 میلیارد دلار خواهد رساند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، توسعه صنایع پتروشیمی به دلیل اینکه در بخش بالادست به تکمیل زنجیره تولیدات شیمیایی و صنعتی کمک می کند ارزش افزوده فراوانی برای کشور ایجاد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه