English

ربعلی جهانی:

کشت بادام زمینی با افزایش صنایع تبدیلی اولویت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت:کشت بادام زمینی با افزایش مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی در بیله سوار اولویت است

کشت بادام زمینی با افزایش صنایع تبدیلی اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،  ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: بادام زمینی جزء محصولاتی با ارزش افزوده بالا است که توسعه کشت آن می تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی بکند به ویژه اینکه این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی بنماید.

وی تصریح کرد: رقم کاشته شده بادام زمینی در بیله سوار رقم گلی بوده و با غلات تناوب زراعی خوبی دارد. او گفت: دانه بادام زمینی دارای 30 تا 45 درصد روغن و 25 درصد پروتیین بودهاز آنجائیکه این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می شود بنابراین کشت این محصول به حاصلخیز نمودن خاک کمک نموده بعلاوه درآمد خوبی برای کشاورزان بادام زمینی کار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار و پانصد تن بادام زمینی از این میزان اراضی زیر کشت برداشت شود.

جهانی بیان کرد: توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول است. کشت مکانیزه بادام زمینی بخاطر کاهش هزینه ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری بادام زمینی منجر به کاهش ضایعات و بهبود کیفیت این محصول می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه