English

بازار داغ گروکشی اجساد در بیمارستان ها؛ پول بده جسد تحویل بگیر / وزارت بهداشت برای دومین بار بخشنامه نوشت

معاونت درمان وزارت بهداشت طی نامه نگهداری اجساد متوفیان توسط تمامی بیمارستان‌ها را به دلیل عدم تسویه حساب مالی ممنوع اعلام کرد و گفت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دقیقا دو سال پیش بود که وزیر بهداشت در همایش روز جهانی جمعیت  از ممنوعیت گروگانگیری متوفی ها در بیمارستان ها بمنظور دریافت هزینه ها خبر داد و گفت: بیمارستان های دولتی از امروز و بیمارستان‌های خصوصی ظرف یک هفته باید این کار را متوقف کنند. ممکن است برخی بیمارستان‌ها متوفیان را در بخش های مراقبت های ویژه (آی سی یو) نگهدارند، که اگر این اتفاق بیافتد، زشت ترین کار ممکن است.

وی معتقد بود: این کار به هیچ وجه قابل قبول نیست و تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی اگر اقدام به نگهداری متوفی برای دریافت هزینه‌ها کنند، مجرم بوده و وزارت بهداشت از آنها شکایت می کند.
 
ممنوعیت نگهداری متوفیانبه دلیل عدم تسویه حساب مالی معاون درمان وزارت بهداشت حتی در این مورد بخشنامه ای را به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ارسال کرد ونگهداری اجساد متوفیان توسط کل بیمارستان‌ها را به دلیل عدم تسویه حساب مالی ممنوع اعلام کرده است.
 
 
در آن بخشنامه آمده بود:
 
با توجه به دستور صریح وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت نگهداری متوفیان به دلیل عدم پرداخت هزینه های بیمارستان ضروریست به کلیه بیمارستان های تحت پوشش اعم از دانشگاهی، خصوصی، خیریه و … ابلاغ فرمائید از این تاریخ از نگهداری جسد و عدم تحویل به بستگان به دلیل عدم تسویه حساب مالی جدا خودداری نمایند. مسئولیت نظارت بر این امر در حوزه آن دانشگاه به عهده معاونت درمان دانشگاه خواهد بود. لازم است با تخلفات برخورد قانونی به عمل آید.
 
متاسفانه اواخر سال گذشته بود که یکی از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه آزاد در مشهد، متوفی را با تاخیر به خانواده داغدارش تحویل داد که حتی سیدمحمدحسین میردهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در مورد تأخیر در تحویل متوفی گفت: تیم نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌محض اطلاع از چنین موضوعی، شب‌هنگام در بیمارستان حاضر شده و دستور تحویل متوفی را به رئیس بیمارستان ابلاغ می‌کند که پیکر متوفی صبح همان روز به بستگان بیمار تحویل می‌شود.
دو سال از ابلاغ این بخشنامه می گذرد و معاونت درمان مجددا همان نامه را به بیمارستان ارسال کرد و تاکید کرد نگهداری اجساد متوفیان توسط کل بیمارستان ها به دلیل عدم تسویه حساب مالی ممنوع اعلام است و بیمارستان های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

حال باید دید وزارت بهداشت حریف بیمارستان های متخلف خواهد شد یا باز دوسال دیگر این بخشنامه را مجددا به بیمارستان ها ابلاغ خواهد خواهد کرد؟!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه