English

آغاز اجرای طرح ملی ارزیابی سریع معتادان پرخطر و کارتن‌خواب

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز اجرای طرح ملی ارزیابی سریع معتادان پرخطر و کارتن‌خواب خبر داد.

آغاز اجرای طرح ملی ارزیابی سریع معتادان پرخطر و کارتن‌خواب

محسن روشن پژوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره طرح ملی ارزیابی سریع معتادان با رفتارهای پر خطر گفت: این طرح سال گذشته در راستای برنامه ریزی دقیق تر و هدف گذاری های مناسب از جامعه هدف طراحی و تدوین شده، به طوری که می توان گفت پروتکل این طرح نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برآورد دقیقی از تعداد کارتن‌خواب‌ها و معتادان تزریقی در سطح کشور وجود ندارد و آمارها متفاوت است، افزود: براساس یک گزارش، تعداد کارتن‌خواب‌ها در پایتخت ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان زن هستند.

وی در ادامه از آغاز اجرای طرح ارزیابی سریع معتادان پرخطر و کارتن‌خواب خبر داد و گفت: این طرح در مرحله اجرایست، به طوری که اولین کارگاه آموزشی با هدف ارزیابی سریع معتادان پر خطر اجرا شده تا اقدامات پژوهشی در این گروه های انجام شود، در واقع در تلاشیم تا هرچه سریعتر ارزیابی ها را آغاز تا براساس نتایج برنامه توسعه ای خود را اعمال کنیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه ساماندهی افراد بی‌خانمان در سطح شهرها به عهده چند سازمان و دستگاه است، گفت: بخشی از این افراد بی‌خانمان معتاد هستند که ساماندهی این افراد توسط ستاد مبارزه با موادمخدر انجام می‌شود، تعاملاتی با سازمان شهرداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر برقرار شد تا برنامه‌های کاهش آسیب توسعه یابد تا از این طریق شمار افراد بی‌خانمان معتاد که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها و… زندگی می‌کنند کاسته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه