English

ارائه خدمات ویژه بنیاد شهید به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی کرمان

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در راستای ارائه خدمات مشاوره تلاش شده این خدمات بطور ویژه به بازماندگان حادثه کرمان ارائه شود.

ارائه خدمات ویژه بنیاد شهید به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی کرمان

بهروز بزرگی مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج اظهار داشت: خانواده های شهدا از جمله افراد مهم جامعه هستند چرا که برای آرامش و آسایشی که اکنون  در جامعه وجود دارد عزیزترین افراد خود را تقدیم‌ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه ایثارگری از دیگر افراد جامعه جدا نیست، بیان کرد: مشکلات مختلف اقتصادی، معیشتی و همچنین آسیب های اجتماعی مانند طلاق ، اعتیاد و مشکلات خانوادگی از جمله مشکلات رایج است.

بزرگی خاطر نشان کرد: اگرچه بدلیل اعتقادات این افراد آسیب ها در بین جامعه ایثار گری در مقایسه با دیگر افراد میزان کمتری است اما اینها نیز تافته جدا بافته نیستند و مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ مرکز و ۱۱۰ مرکز مشاوره در کشور ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران وجود دارد، افزود: تلاش شده خدمات مختلف مشاوره برای بهبود وضعیت و افزایش کیفیت زندگی برای خانواده های ایثارگران انجام شود.

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: یکی از خدمات ویژه‌ای مشاوره ای که ما در حوزه مددکاری و مشاوره  بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی برانجام آن داریم، ایجاد شبکه مددکاری است.

بزرگی با عنوان اینکه اکنون ۶۰۰ مددکار بطور رسمی با بنیاد شهید و امور ایثار گران همکاری می کنند، گفت: در تلاش هستیم علاوه بر ارائه خدمات توسط نیروهای درون سازمانی از ظرفیت های موجود برون سازمانی مانند گروههای جهادی و خادمان حرم رضوی استفاده کنیم.

وی در خصوص ارائه خدمات مشاوره به بازماندگان حادثه تروریستی کرمان ، عنوان کرد: باتوجه به اینکه ابعاد روانی حادثه کرمان بسیار زیاد بود تلاش شد با ارائه خدمات مشاوره به بازماندگان این حادثه  آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

 

دید و بازدید نوروزی در خانه شهدا

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ما در دفتر مددکاری و مشاوره در  چند حوزه فعالیت انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: این فعالیت ها شامل خدمات مشاوره، تحکیم خانواده، ساماندهی روانی و اجتماعی، مددکاری می باشد.

بزرگی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های ما طرح سپاس که با جدیت در حال انجام است، بیان کرد: این طرح  در راستای بازدید از خانه پدر و مادر شهدا انجام می شود.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده های شهدا هیچگاه در بازدیدها درخوستی نداشته اند، بیان کرد: این بازدیدها سبب ایجاد روحیه مضاعف برای ما جهت ارائه خدمت بیشتر می شود.

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در سال گذشته ۷۳۶ هزار بازدید از خانه پدر و مادران شهدا انجام شده است که بطور ویژه از ۱۲بهمن تا ۲۳ اسفند انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه