English

اعتیاد آسیب جدی جامعه مهاجران قم

مدیرکل فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری گفت: اعتیاد آسیب جدی جامعه مهاجران قم است.

اعتیاد آسیب جدی جامعه مهاجران قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، محمدهادی عسکری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی "فرزندپروری نوجوان" در قم، با تاکید بر اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقای سطح فنی، دانشی و انتقال تجربه متخصصان پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: در قالب این کارگاه‌ها، آخرین یافته‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح جهان بررسی و روش‌های جدید و تاثیرگذار جلوگیری از اعتیاد، پس از چکش‌کاری توسط متخصصان در سطح جامعه هدف، پیاده‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: برای مقابله اصولی و ریشه‌ای با مواد مخدر در سطح کشور، توافقنامه‌های مشترکی با وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، هلال‌احمر، بهزیستی و غیره در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در سطح نگرش مردم در خصوص اعتیاد و آموزش مهارت‌های فردی به‌خصوص قدرت نه گفتن در برابر انواع مخدر، از اولویت‌های کاری ستاد بخش فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری است.

عسکری اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، آگاهی‌بخشی و تغییر نگرش عمومی دررابطه‌ با مواد صنعتی و روان‌گردان‌ها بسیار مهم بوده و بخش زیادی از اقدامات این ستاد در خصوص این مخدرها تدوین شده‌است.

وی همچنین بیان داشت: استفاده از ظرفیت گروه همسالان و غنی‌سازی برنامه‌های ویژه خانواده‌ها می‌تواند به ضریب نفوذ بیشتر اقدامات در خصوص مقابله و پیشگیری از اعتیاد منجر شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم نیز در این کارگاه آموزشی بیان داشت: در هلال‌احمر استان قم ۲ تیم در رابطه مباحث مختلف پیشگیری از مواد مخدر آموزش‌های لازم را دیده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

محمدرضا بهرامی ادامه داد: همچنین یک تیم ویژه نیز در رابطه‌ با پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در حوزه اتباع خارجی آموزش‌ دیده‌اند؛ تمام روان‌شناسان و عوامل پیشگیری از اعتیاد در حوزه مهاجرین خارجی، دانش‌آموختگانی از جمعیت اتباع هستند.

وی تاکید کرد: به‌خاطر وجود تعداد بالایی از اتباع خارجی درقم، اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی جمعیت مهاجران در این استان است.

گفتنی است این کارگاه برای اولین‌بار در کشور ویژه کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد استان، روان‌شناسان و مشاوران آموزش‌وپرورش، مرکز بهداشت، هلال‌احمر، سپاه، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال استان با حضور مدرسین برجسته کشوری با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری و یونیسف از امروز آغاز و تا ۳۰ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه