English

منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با کاشت نهال به استقبال بهار رفت

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، گفت: منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برنامه های ویژه ‌ای برای ماه رمضان و بهار تدارک دیده است.

منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد با کاشت نهال به استقبال بهار رفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اظهار داشت: این منطقه با داشتن ۵۶۰ هکتار بعنوان نگین سبز گردشگری  پایتخت یکی از پروژه های بزرگ و در ابعاد ملی بوده است.

وی افزود: این منطقه برای ایجاد دوستی، ارتباطات و همکاری بین المللی فعالیت های بسیاری داشته در همین راستا نیز بوستان اکو را تاسیس کرده است.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بیان کرد: منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برنامه های ویژه ‌ای برای ماه رمضان و بهار برنامه ریزی کرده  که اولین برنامه کاشت نهال صلح و دوستی توسط سفیران کشورهای مختلف است.

 

بیشتر بخوانید:

آیین کاشت نهال صلح و دوستی

 

حجازی با اشاره به اینکه برافراشته شدن بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی از دیگر برنامه ها است،  افزود: بوستان اکو که امروز در آن نهال های صلح و دوستی کاشته می شود با مساحت ۲۷هکتار بوده و بزرگترین بوستان این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: کاشت نهال و صیانت از طبیعت  مانند نوروز از فرهنگ دیرینه ایرانیان است و تاریخ کهنی در این راستا دارد که در قدیم شکل گرفته و نسل به نسل ماندگار شده است.

 

پروژه ۵۰ هکتاری کمربند سبز تهران ۹۶درصد پیشرفت داشته است

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران اظهار داشت: در ایران پیش از انقلاب برای هر شهروند تهرانی یک متر سرانه فضای سبز وجود داشته اما امروز به برکت نظام مقدس اسلامی این میزان در حال حاضر در  برون شهری ۲۷متر مربع و درون شهری ۱۷متر مربع شده است.

وی افزود: در بحث منابع آب زیر زمینی تلاش شده از پساب استفاده  کند و از  ذخایر زیر زمینی استفاده نشود.

مختاری عنوان کرد: کمربند سبز تهران با ۵۰ هزار هکتار مساحت برنامه ریزی شده که تا کنون ۹۶ درصد آن به اتمام رسیده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز نخست این طرح تمام و فاز دوم آن را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران، عنوان کرد: در حال حاضر در شهر تهران به فاصله ۳۰۰ متر پارک محله ای و فضای سبز وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه