English

وزیر آموزش و پرورش:

امسال ۷۰ هزار معلم استخدام شده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با مشکل کمبود 200 هزار معلم روبرو بوده است، گفت: امسال برای رفع کمبود معلم در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام شدند که پنج هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جهادی، یک هزار و ۳۰۰ نفر مربی قرآن از جمله آن‌ها بود.

امسال ۷۰ هزار معلم استخدام شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، رضا مرادصحرایی امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر این شخصیت حوزوی در قم انجام شد، با اشاره به اینکه ارتقای امید، ایمان، خودباوری، نشاط و هویت دانش‌آموزان در مدارس دنبال می‌شود، اظهار کرد: 100 هزار مدرسه در کشور داریم که در 47 هزار مدرسه بزرگ نماز جماعت اقامه می‌شود اما در دیگر مدارس به علت کوچک بودن یا کمی تعداد دانش‌آموزان یا کمبود امام جماعت نماز جماعت اقامه نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از فراهم شدن بستر فعالیت‌های تربیتی در مدارس با مشارکت حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: استخدام ۲۵ هزار طلبه به ارتقای اعتقادات و ایمان دانش آموزان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با هدف کاهش استرش و فشار کنکور مبنای اصلی پذیرش در دانشگاه‌های پر طرفدار کسب نمره خوب در امتحانات نهایی سه سال متوسطه خواهد بود، گفت: در گذشته دانش آموزان مناطق محروم کمتر امکان حضور در دانشگاه‌های مطرح و برتر را پیدا می کردند که با اجرایی شدن طرح معدل دبیرستان برای ورود به دانشگاه امسال شاهد حضور بیشتر دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های پر تقاضا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش از اعزام پنج هزار دانش‌آموز زیارت اولی به قم یاد کرد و گفت: امسال ۲۰۰ رشته هنرستانی ایجاد و این رشته‌ها بر اساس نیازهای مناطق و استان‌های کشور طراحی و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با مشکل کمبود 200 هزار معلم روبرو بوده است، گفت: امسال برای رفع کمبود معلم در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام شدند که پنج هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جهادی، یک هزار و ۳۰۰ نفر مربی قرآن از جمله آن‌ها بود.

صحرایی از فراهم شدن بستر فعالیت‌های تربیتی در مدارس با مشارکت حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: استخدام ۲۵ هزار طلبه به ارتقای اعتقادات و ایمان دانش آموزان کمک خواهد کرد.

وی گفت: امسال با تقویت دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان جذب این دانشگاه شدند و تا به مرور زمان و افزایش سیستم تربیت معلم در این دانشگاه کمبود معلم در کشور رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم کار خود را در یک زمین سوخته آغاز کرد اما امروز این زمین را آباد کرده است، گفت: بودجه کشور از سال ۹۲ تا۱۴۰۰ سالی ۲۵ درصد افزایش می‌یافت اما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد بودجه کشور افزایش یافت که هزینه‌های زیادی را به دولت در ابتدای کار تحمیل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه