English

رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت حذف می‌شود

بنا بر اعلام وزیر علوم، احکامی در برنامه هفتم توسعه آمده است که می‌توان به حذف رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت اشاره کرد.

رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت حذف می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

​، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه درباره آموزش عالی گفت: در یک حکم مقرر شده است تا وزارت علوم و وزارت بهداشت، تحقیقات خود را به سمتی سوق بدهند که نیاز محور و مسأله محور باشد و تبصره‌ای در آن حکم آمده‌است که وزارت علوم و وزارت بهداشت مکلف شده‌اند آیین‌نامه اجرایی پژوهانه جامع را تدوین و به تصویب دولت برسانند.

وی ادامه داد: درحکم دیگری مصوب شده‌است که سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۵ درصد کل اعتبار یک دانشگاه را برای امور پژوهشی و معادل ۵ درصد کل اعتبار دانشگاه را برای امور فرهنگی اختصاص دهد، ان‌شاءالله با اجرایی شدن این احکام اتفاقات خوبی در زمینه تحقیقاتی علمی و فرهنگی در کشور خواهد افتاد.

وزیر علوم افزود: ضمن این‌که احکام دیگری هم در برنامه هفتم توسعه آمده است که می توان به سامان‌دهی آموزش عالی، حذف رشته‌های تکراری بین وزارت و وزارت بهداشت، آیین‌نامه ارتقا اساتید، شیوه ترفیع اشاره کرد، آیین‌نامه‌هایی که برای افزایش بهره‌وری در آموزش عالی لازم است در برنامه توسعه آمده‌ و ان‌شاءالله با اجرایی شدن آنها ما آثار خوب آن را خواهیم دید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه