English

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه:

در برنامه هفتم هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص بر پایه محصولات دانش‌پایه باشد

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ابراز داشت: در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بر پایه محصولات دانش‌پایه و دارای محتوای دانشی بالا تولید شود.

در برنامه هفتم هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص بر پایه محصولات دانش‌پایه باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما افتخار می‌کنیم که کمک کنیم به پاگرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان چرا که اگر به دنبال پیشرفت اقتصادی هستیم، این پیشرفت اقتصادی بر پایه علم و فناوری و دانش باید شکل بگیرد

وی افزود: باید شرکت‌های دانش‌بنیان محور اصلی رشد و توسعه پیشرفت کشور ما باشد به همین جهت ما در برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت کشور هدف‌گذاری می‌کنیم که هفت درصد از تولید ناخالص کشور بر پایه محصولات دانش‌پایه و محصولات دارای محتوای دانشی بالا تولید کنیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بر پایه محصولات دانش‌پایه و دارای محتوای دانشی بالا تولید شود.

منظور با بیان اینکه دانش‌آموزی را باید با حرفه آمیزی و مهارت تلفیق کنیم، ادامه داد: در صدد هستیم که دانشگاه‌ها بتوانند به رتبه‌های بالاتر و برتری در سطح بین‌المللی دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: الان ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی داریم؛ هدف‌گذاری کردیم این تعداد به ۳۰۰ هزار دانشجو افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه افزود: گردشگری پزشکی یکی از فرصت‌های تولید ثروت در کشور است. در رشته پزشکی این ظرفیت به‌خوبی مهیاست.

منظور با تأکید بر اینکه صادرات فرهنگی و اسلامی می‌تواند به‌وسیله دانشجویان خارجی انجام شود، بیان داشت: ما باید بتوانیم در سطح منطقه دانشجوی خارجی تربیت کنیم و فارغ‌التحصیلان ما باید بتوانند به‌عنوان افراد شاخص در دانشگاه‌های خارج جذب بشوند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: در آموزش‌های پزشکی و سایر آموزش‌ها به دنبال مرجعیت علمی هستیم و موضوع کیفیت آموزش و ظرفیت جذب دانشجویان مورد تأکید ماست.

وی با اشاره به اینکه باید برای پزشکان و متخصصان جذابیت ایجاد کنیم تا با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند، افزود: نگهداشت پزشکان و پیراپزشکان مسئولیت ماست.

منظور گفت: تلاش خواهیم کرد با ایجاد جذابیت‌های لازم این انگیزه را ایجاد بکنیم که متخصصان، پزشکان و پیراپزشکان ما با افتخار در داخل کشور خدمت بکنند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه