English

وزیر کشور:

دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است

وزیر کشور ابراز داشت: دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و حرکت روبه جلو و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است. امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی‌تواند در کنار کسانی باشد که مسائل غزه را یا تحریف کنند و یا با سکوت از کنار آن بگذرند.

دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است

، احمد وحیدی روز چهارشنبه در جلسه دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان به پیروزی رسید و با میدان داری آنها در دفاع مقدس، در جنگ پیروز شدیم و در تسخیر قطعی لانه جاسوسی، انقلاب دوم را شکل گرفت.

وزیر کشور با بیان اینکه در انقلاب فرهنگی چهره دانشگاه تبدیل به محل کشاش بین نیروهای مسلح شده بود،ادامه داد: امروز دانشگاه ها ما را در ظرفیت‌های علمی به اوج بردند و در ردیف چند کشور اصلی دنیا در زمینه دست یابی به علوم روز دنیا قرار دادند و دوره جدیدی را از انقلاب اسلامی که منتهی به تمدن نوین اسلامی می‌شود، شکل دادند. پس مسئولیت بزرگی بر گردن دانشجویان و دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر نماد استکبارستیری، مبارزه با سلطه ‌و حرکتی با بصیرت و شجاعانه بود. ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۶ آذر که نیکسون به ایران آمد، ۴ ماه بیشتر فاصله نداشت. ولی در این فاصله جوشش دانشجویان، مرحله جدیدی را شکل داد.

وحیدی تصریح کرد: دانشگاه به خصلت، محل مبارزه با فساد است و ادامه این حرکت بالنده و رو به جلو در راستای تسخیر آینده و خصوصا نقش آفرینی در آینده است. مقاومت اسلامی و آنچه امروز در غزه قهرمان مظلوم می‌گذرد، بخشی از این اتفاق بزرگ جهانی است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید بررسی کنیم که رژیم صهیونیستی در تاریخ، از کجا به کجا رسیده است، اظهار داشت:مقامات حماس در ابتدا به چند چادر تبعید شدند. اما امروز حماس به جایگاهی رسیده که امریکا با همه قدرتش، مجبور شد به میدان بیاید تا رژیم صهیونیستی را حفظ کند. ارتشی که خود را بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه می‌دانست، به وضعیتی رسیده که امریکایی‌ها سراسیمه برای او سلاح می‌فرستند و اتاق فکر تشکیل می‌دهند.

وزیر کشور اضافه کرد: امروز معادلات توسط مقاومت رقم می‌خورد. سعی کردند بگویند تلاش‌های مقاومت چیزی نیست و این مربوط به اقدامات ایران است تا بگویند از ایران به عنوان یک قدرت، شکست خورده‌اند. در این موضوع چند نکته نهفته است؛ اول، اعتراف امریکا و رژیم صهیونیستی و غرب به قدرت جمهوری اسلامی و دوم تلاش برای نادیده گرفتن قدرت مقاومت.

وحیدی بیان کرد: امروز در غزه صدها تانک و نفربر رژیم صهیونیستی از بین رفته است. امروز نیروی زمینی رژیم صهیونیستی در داخل غزه شکست خورده است. قدرت هوایی این رژیم که تبلیغ می‌کردند که هر فردی را در هر طبقه‌ای که بخواهیم مستقیما به او شلیک می‌کنیم.اما امروز قدرت هوایی او تبدیل قدرتی شده که فقط کودکان و زنان را شهید کند.

وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت کامل از حماس و مردم غزه انجام داد و این را رسما هم اعلام کرد اما ماجرایی که رقم می‌خورد با دست خود فلسطینی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: حزب الله در جنوب لبنان امروز یک قدرت بلند، استوار و تعیین‌کننده و مستقل از جمهوری اسلامی است، امروز مقاومت در غزه یک درخت تنومند است و مستقل از جمهوری اسلامی عمل می‌کند، همین موضوع دشمنان را به سختی و وحشت انداخته است.

وزیر کشور گفت: این نکته مهم است،چندین مقطع در کشور ما برخی افراد که ظاهرا دلسوز بودند، می‌گفتند مساله فلسطین دیگر تمام شده است، بعد از قضیه اسلو جلسه گذاشتند و گفتند مگر ما کاسه‌های داغ‌تر از آش هستیم، فلسطینی‌ها رفته و بسته‌اند ما چاره‌ای جز این نداریم که عقب‌نشینی و سازش کنیم.

وحیدی ادامه داد: اینگونه صحبت‌ها نتیجه فهم نادرست از منطقه و اسراییل بود اگر بنا بود این حرف‌ها و تحلیل‌ها به نتیجه برسد امروز نامی از فلسطین و فلسطینیان نبود و رژیم صهیونیستی بر بخش زیادی از خاورمیانه تسلط رسمی خود را اعلام می‌کرد.

وی یادآور شد: جریانی که درباره مساله فلسطین صحبت کرده و می‌گفت «نه غزه» بر یک گذشته‌ای استوار بود. شعار «نه غزه، نه لبنان» شعاری برای اعلام تسلیم بود.

وزیر کشور عنوان کرد: دانشگاه وجهه استکبارستیزی، آینده‌نگری و حرکت روبه جلو و بالندگی خود را همواره حفظ کرده است. امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی‌تواند در کنار کسانی باشد که مسائل غزه را یا تحریف کنند و یا با سکوت از کنار آن بگذرند. امروز جریان دانشگاه و دانشجویی نمی‌تواند جنبش و جریان یمن و فجایعی که در یمن اتفاق افتاده را نبیند و در کنار آن باشند و یا نسبت به آن سکوت کنند. طوفان الاقصی یک نقطه تحولی مهم در معادلات منطقه‌ای و جهانی است و آثار آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه