English

غلامی در صحن مجلس:

ما فرصت اشتغالزایی را در دانشگاه ها ایجاد کرده ایم

وزیر علوم گفت: ما فرصت اشتغالزایی را در دانشگاه ها ایجاد کرده ایم و برای افزایش توانمندی ها و ایجاد ظرفیت های اشتغال برای دانشجویان در سطوح مختلف دانشگاه برنامه هایی تدارک دیده شده است.

ما فرصت اشتغالزایی را در دانشگاه ها ایجاد کرده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه مبنی بر علت عدم توجه و ضعف در ارتقای کیفی اساتید، کارمندان، پرسنل قراردادی و دانشجویان از نظر امکانات رفاهی و فرصت مطالعاتی، گفت: مراکز پژوهشی ما طی سال های گذشته یکی از افتخارات وزارتخانه علوم در کسب جایگاه برتر بوده اند و به همین دلیل ما از نخبگان خود حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما فرصت اشتغالزایی را در دانشگاه ها ایجاد کرده ایم، افزود: برای افزایش توانمندی ها و ایجاد ظرفیت های اشتغال برای دانشجویان در سطوح مختلف دانشگاه برنامه هایی تدارک دیده شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره حمایت مالی و رفاهی از اساتید و دانشجویان، گفت: ظرفیت وزارت علوم برای در اختیار دادن امکانات مالی به ویژه به دانشجویان، صندوق رفاه دانشجویان است که این صندوق تحت تأثیر تصمیماتی که در قانون بودجه کشور اتخاذ می شود، قرار دارد و ما بر اساس ظرفیت مالی خود می توانیم به اساتید و دانشجویان خدمت رسانی کنیم.

غلامی افزود: یکی دیگر از برنامه های اصلی وزارتخانه ما تقاضامحور کردن رساله ها و پایان نامه های دانشجویان است و همچنین سامانه ای برای تأمین اعتبار آنها در نظر گرفته ایم و از سوی دیگر ارتقای معیشت دانشجویان و اساتید در دستور کار ما است.

وی با اشاره به اینکه ما برای اشتغالزایی دانشجویان سازوکار مناسبی را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته ایم، گفت: بر این اساس دانشجویان ما در دوران تحصیلی خود با بخش های مختلف صنعتی آشنا می شوند و از این طریق به کارآفرینی می پردازند و استقبال خوبی هم از سوی آنان انجام شده است.

وزیر علوم مجددا تأکید کرد: ما برای حل مشکل مسکن و دیگر مشکلات رفاهی دانشجویان و اساتید باید بر اساس ظرفیت های مالی خود اقدام کنیم که امیدواریم حمایت های بیشتری را از طرف مجلس شورای داشته باشیم تا بتوانیم شرایط آنها را بهبود دهیم.

ماهانه ۷۰۰ هزار تومان وام برای دانشجویان دکترا در نظر گرفته‌ایم

غلامی بیان کرد: البته در شرایط فعلی هم ما توجه زیادی به تأمین امکانات رفاهی برای دانشجویان داریم به گونه ای که ماهانه ۷۰۰ هزار تومان وام به دانشجویان دکترا از صندوق رفاه دانشجویان اعطا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    دروغ دروغ واقعا کدوم اشتغال شما اشتغال زدایی می کنید نه اشتغال زایی،زشته این قدر دروغ نگین

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه